DCDW Podcast 182: Autobedrijven moeten het met grote letters op de muur zetten: de lead is koning!

Romy Wielinga Romy Wielinga
Beeld: DCDW

“Ik vind het fantastisch om zonder ‘merkenpet’ naar communicatievraagstukken te kijken. Voor autobedrijven is een lead de koning. Ook een incomplete aanvraag op Marktplaats met een pseudoniem en een bod van de helft is een lead. Als iemand de moeite neemt om te reageren op een product dat jij wilt verkopen, verdient dat een goede opvolging met de juiste tone of voice.”

Dataverrijking

“Iedere lead verdient een goede opvolging. Er komen steeds meer kanalen bij. Medewerkers moeten de verschillende kanalen en de verschillende leads op waarde en relevantie weten te schatten. De ene lead wil gebeld worden, de andere wil contact via e-mail of WhatsApp. Gebruik je voelsprieten en reageer snel en op een passende manier. Dat moet je als organisatie goed met elkaar inrichten. Een databureau kan online campagnes op een waardevolle manier verrijken. Een reclamebureau heeft een duidelijk klantenprofiel en prospectprofiel nodig. Een databureau optimaliseert de media-efficiency en het bereik van een campagne.”

Aansluiten

“Op social media scoort de autobranche wisselend. Op YouTube, de tweede zoekmachine ter wereld, zijn automerken over het algemeen slecht vertegenwoordigd. Er is geen content of geen relevante content en er is geen tussenstap om leads van YouTube naar de eigen website te leiden. Elke goede marketingcampagne is opgebouwd uit een awarenessfase, een interactiefase en een conversiefase. Dat kan je ook online en digitaal vormgeven. Het is belangrijk dat de verschillende mediakanalen naadloos op elkaar aansluiten. De jonge generatie klanten die er aankomt, wil alles online regelen en de auto voor de deur afgeleverd krijgen. Je moet zorgen dat je jouw marketingbeleid daar zo goed mogelijk op afstemt.”

DCDW podcast, met als gast Jos van den Bergh van MediaMondo: 
https://www.dcdw.nl/podcast/jos-van-den-bergh-van-mediamondo/

DCDW Podcast 182: Autobedrijven moeten het met grote letters op de muur zetten: de lead is koning! | Automotive Online

DCDW Podcast 182: Autobedrijven moeten het met grote letters op de muur zetten: de lead is koning!

Romy Wielinga Romy Wielinga
Beeld: DCDW

“Ik vind het fantastisch om zonder ‘merkenpet’ naar communicatievraagstukken te kijken. Voor autobedrijven is een lead de koning. Ook een incomplete aanvraag op Marktplaats met een pseudoniem en een bod van de helft is een lead. Als iemand de moeite neemt om te reageren op een product dat jij wilt verkopen, verdient dat een goede opvolging met de juiste tone of voice.”

Dataverrijking

“Iedere lead verdient een goede opvolging. Er komen steeds meer kanalen bij. Medewerkers moeten de verschillende kanalen en de verschillende leads op waarde en relevantie weten te schatten. De ene lead wil gebeld worden, de andere wil contact via e-mail of WhatsApp. Gebruik je voelsprieten en reageer snel en op een passende manier. Dat moet je als organisatie goed met elkaar inrichten. Een databureau kan online campagnes op een waardevolle manier verrijken. Een reclamebureau heeft een duidelijk klantenprofiel en prospectprofiel nodig. Een databureau optimaliseert de media-efficiency en het bereik van een campagne.”

Aansluiten

“Op social media scoort de autobranche wisselend. Op YouTube, de tweede zoekmachine ter wereld, zijn automerken over het algemeen slecht vertegenwoordigd. Er is geen content of geen relevante content en er is geen tussenstap om leads van YouTube naar de eigen website te leiden. Elke goede marketingcampagne is opgebouwd uit een awarenessfase, een interactiefase en een conversiefase. Dat kan je ook online en digitaal vormgeven. Het is belangrijk dat de verschillende mediakanalen naadloos op elkaar aansluiten. De jonge generatie klanten die er aankomt, wil alles online regelen en de auto voor de deur afgeleverd krijgen. Je moet zorgen dat je jouw marketingbeleid daar zo goed mogelijk op afstemt.”

DCDW podcast, met als gast Jos van den Bergh van MediaMondo: 
https://www.dcdw.nl/podcast/jos-van-den-bergh-van-mediamondo/