DCDW Podcast 231: Christiaan Mol van Vol-Gas Marketing

Romy Wielinga Romy Wielinga

Mol: ‘Ik ben Christiaan Mol, 28 jaar jong en kom uit het mooie dorpje Krommenie in Noord-Holland. Ik zit ondertussen alweer 10 jaar in de automotive. Zo ben ik begonnen als grafisch ontwerper bij een marketing/reclamebureau. Daar heb ik de eerste vijf jaar van mijn carrière gewerkt. Toen ben ik de buitendienst ingerold. Dat was ook nog in de tijd dat je adressen opkocht en grote occasions kon doen. Toen was de AVG nog wat minder relevant. Daar heb ik vijf jaar gewerkt en daarna ben ik naar RDC gegaan. Daar heb ik een tijd gewerkt en was ik onder andere verantwoordelijk voor Care Mail, OBS en andere diensten. Dat was op het begin voornamelijk gefocust op onafhankelijke autobedrijven en daarna werden het ook veel grote merkdealers. Vervolgens heb ik nog verschillende andere banen gehad bijvoorbeeld bij een Nissan dealer, Automotive Mediaventions en natuurlijk bij de #DCDW.’

Vol-Gas Marketing

‘Ik vind sales onwijs leuk om te doen maar marketing interesseert mij het meeste. Daar heb ik simpelweg de meeste passie voor. Om hier dan ook zelf echt wat mee te doen ben ik Vol-Gas Marketing begonnen. Dit ben ik in eerste instantie alleen begonnen maar uiteindelijk heb ik daar wel iemand voor ingehuurd ter begeleiding. Ik had dat naar mijn weten echt nodig. Het plan lag er, alles was compleet maar in het begin komt er zoveel bij kijken. Zo krijg je op een gegeven moment, als je groeit, een heleboel randzaken om te regelen. Ondernemen is namelijk ook veel meer dan alleen maar sales.’

Missie

‘De missie van Vol-Gas Marketing is om onafhankelijke autobedrijven te ontzorgen in hun marketing behoefte. Dit doe ik omdat ik de marketing van dealers met alle respect van teveel factoren vind afhangen. Zoals wat het merk en bijvoorbeeld de importeur  verplicht stelt. Het beperkt je dus in je vrijheid. Ik wil namelijk juist mensen helpen die niemand om hun heen hebben waardoor ik ze kan adviseren en aan de hand mee kan nemen. Het is allemaal niet zo moeilijk. Dat soort bedrijven wil ik inzicht geven in hun website, identiteit en nog veel meer op marketinggebied. Door dat ontzorgen denk ik dat ik een ondernemer echt kan helpen. Bij een dealer is het al gegoten in een bepaald model en daar moet wat omheen. Vandaar de keuze voor de onafhankelijke autobedrijven.’

https://www.dcdw.nl/podcast/christiaan-mol-van-vol-gas-marketing/

DCDW Podcast 231: Christiaan Mol van Vol-Gas Marketing | Automotive Online

DCDW Podcast 231: Christiaan Mol van Vol-Gas Marketing

Romy Wielinga Romy Wielinga

Mol: ‘Ik ben Christiaan Mol, 28 jaar jong en kom uit het mooie dorpje Krommenie in Noord-Holland. Ik zit ondertussen alweer 10 jaar in de automotive. Zo ben ik begonnen als grafisch ontwerper bij een marketing/reclamebureau. Daar heb ik de eerste vijf jaar van mijn carrière gewerkt. Toen ben ik de buitendienst ingerold. Dat was ook nog in de tijd dat je adressen opkocht en grote occasions kon doen. Toen was de AVG nog wat minder relevant. Daar heb ik vijf jaar gewerkt en daarna ben ik naar RDC gegaan. Daar heb ik een tijd gewerkt en was ik onder andere verantwoordelijk voor Care Mail, OBS en andere diensten. Dat was op het begin voornamelijk gefocust op onafhankelijke autobedrijven en daarna werden het ook veel grote merkdealers. Vervolgens heb ik nog verschillende andere banen gehad bijvoorbeeld bij een Nissan dealer, Automotive Mediaventions en natuurlijk bij de #DCDW.’

Vol-Gas Marketing

‘Ik vind sales onwijs leuk om te doen maar marketing interesseert mij het meeste. Daar heb ik simpelweg de meeste passie voor. Om hier dan ook zelf echt wat mee te doen ben ik Vol-Gas Marketing begonnen. Dit ben ik in eerste instantie alleen begonnen maar uiteindelijk heb ik daar wel iemand voor ingehuurd ter begeleiding. Ik had dat naar mijn weten echt nodig. Het plan lag er, alles was compleet maar in het begin komt er zoveel bij kijken. Zo krijg je op een gegeven moment, als je groeit, een heleboel randzaken om te regelen. Ondernemen is namelijk ook veel meer dan alleen maar sales.’

Missie

‘De missie van Vol-Gas Marketing is om onafhankelijke autobedrijven te ontzorgen in hun marketing behoefte. Dit doe ik omdat ik de marketing van dealers met alle respect van teveel factoren vind afhangen. Zoals wat het merk en bijvoorbeeld de importeur  verplicht stelt. Het beperkt je dus in je vrijheid. Ik wil namelijk juist mensen helpen die niemand om hun heen hebben waardoor ik ze kan adviseren en aan de hand mee kan nemen. Het is allemaal niet zo moeilijk. Dat soort bedrijven wil ik inzicht geven in hun website, identiteit en nog veel meer op marketinggebied. Door dat ontzorgen denk ik dat ik een ondernemer echt kan helpen. Bij een dealer is het al gegoten in een bepaald model en daar moet wat omheen. Vandaar de keuze voor de onafhankelijke autobedrijven.’

https://www.dcdw.nl/podcast/christiaan-mol-van-vol-gas-marketing/