Topman Nike waagt sprong naar Maserati
Fiat Chrysler Automobiles maakt bekend dat het Davide Grasso heeft aangesteld als coo van Maserati. Hij was eerder verantwoordelijk voor de marketing van Nike en meest recent eindverantwoordelijk voor het Nike-merk Converse. De Duitser Harald Wester, de eerdere coo, is gepromoveerd tot ceo van het Italiaanse merk.
Wester en Grasso staan samen voor de opgave het merk Maserati wereldwijd te verjongen, zei FCA-topman Mike Manley in de verklaring. Lange tijd was er sprake van dat FCA Maserati wilde verkopen, maar dat plan lijkt nu van de baan.
Het is de bedoeling dat de jaarlijkse omzet van Maserati in 2022 groeit naar 100 duizend auto’s. Daartoe komen er nieuwe modellen, waaronder een middelgrote SUV en de Alfieri coupe en cabriolet. De verkopen van Maserati daalden in Q1 met 41 procent tot 5.500 als gevolg van “acties voor voorraadbeheer”, zei FCA in haar financiële kwartaalrapport. Vorig jaar bouwde Maserati 35.900 auto’s, tegenover 51.500 in 2017.