CED en Openclaims sluiten samenwerkingsovereenkomst

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
CED en Openclaims werken samen. (Foto: CED)

Expertisebureau CED en Insurtech Openclaims, een digitaal herstelplatform, hebben een partnerovereenkomst gesloten en combineren hun claims- en herstelmanagement in één digitaal autoschadeproces. Zo melden de bedrijven vandaag.

Met CED Connect, het schadeafhandelingsplatform van CED, kunnen verzekeraars en volmachten hun autoschades afhandelen, terwijl Openclaims een systeem biedt voor digitaal herstelmanagement. Door de samenwerking kunnen partijen nu hun claims- en herstelmanagement in één keer geïntegreerd afwikkelen. “Hiermee kunnen we de verzekeringsnemers een snellere en foutloze afwikkeling van hun autoschade bieden”, aldus Robin Roest, managing director CED.

Sneller

Risk Verzekeringen werkt inmiddels met het gecombineerde, digitale systeem. Eindklanten melden de schade, die vervolgens door CED Connect wordt geregistreerd en behandeld. Daarna worden de claimsgegevens doorgestuurd naar het platform van Openclaims dat alle partijen met elkaar verbindt, verzekeraar, leasemaatschappij, schadeherstellers en consument. “Voor onze eindklanten betekent het dat het herstel sneller gaat”, aldus Harm Vollmuller, dga van Risk.

In het trendrapport Moving forward in Mobility constateerde CED onlangs nog dat autoverzekeringen steeds verliesgevender worden. Op elke euro premie legden verzekeraars vorig jaar gemiddeld 22 cent toe, onder meer doordat het aantal aanrijdingen en het gemiddelde schadebedrag fors toenemen.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

CED en Openclaims sluiten samenwerkingsovereenkomst | Automotive Online

CED en Openclaims sluiten samenwerkingsovereenkomst

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
CED en Openclaims werken samen. (Foto: CED)

Expertisebureau CED en Insurtech Openclaims, een digitaal herstelplatform, hebben een partnerovereenkomst gesloten en combineren hun claims- en herstelmanagement in één digitaal autoschadeproces. Zo melden de bedrijven vandaag.

Met CED Connect, het schadeafhandelingsplatform van CED, kunnen verzekeraars en volmachten hun autoschades afhandelen, terwijl Openclaims een systeem biedt voor digitaal herstelmanagement. Door de samenwerking kunnen partijen nu hun claims- en herstelmanagement in één keer geïntegreerd afwikkelen. “Hiermee kunnen we de verzekeringsnemers een snellere en foutloze afwikkeling van hun autoschade bieden”, aldus Robin Roest, managing director CED.

Sneller

Risk Verzekeringen werkt inmiddels met het gecombineerde, digitale systeem. Eindklanten melden de schade, die vervolgens door CED Connect wordt geregistreerd en behandeld. Daarna worden de claimsgegevens doorgestuurd naar het platform van Openclaims dat alle partijen met elkaar verbindt, verzekeraar, leasemaatschappij, schadeherstellers en consument. “Voor onze eindklanten betekent het dat het herstel sneller gaat”, aldus Harm Vollmuller, dga van Risk.

In het trendrapport Moving forward in Mobility constateerde CED onlangs nog dat autoverzekeringen steeds verliesgevender worden. Op elke euro premie legden verzekeraars vorig jaar gemiddeld 22 cent toe, onder meer doordat het aantal aanrijdingen en het gemiddelde schadebedrag fors toenemen.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.