Carglass stopt met herstel kleine schades

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Carglass probeert de medewerkers te herplaatsen binnen het bedrijf. (Foto: Carglass)

Ruitspecialist Carglass stopt met het herstellen van kleine schades. Deze service werd op 24 vestigingen aangeboden. Medewerkers die zich met de hersteldienst bezighielden, worden zoveel mogelijk binnen het bedrijf herplaatst. Dat meldt Carglass vandaag.

Het bedrijf startte in 2016 met Carmetics, waarmee het toetrad op de markt van spotrepair en kleine schades. Willem Mes, directeur Operations, meldt dat de volumes achterbleven. “Met onze autoschadeservice hebben we in de afgelopen jaren een dienst in de markt gezet die door onze klanten gewaardeerd werd. Het volume autoschades dat wij verwerken, blijft echter achter op de verwachtingen. De service rendeert onvoldoende, waardoor de benodigde investeringen niet zijn te verantwoorden.”Met aantrekkelijke prijzen en ‘klaar terwijl u wacht’-reparaties halen schadebedrijven een nieuwe klantengroep naar binnen. Om er een succes van te maken moeten herstellers echter wel hun bedrijfsvoering omgooien.

De herstelservice voor kleine autoschades wordt aangeboden in 24 vestigingen van Carglass. Medewerkers die zich met deze dienst bezighouden, worden zoveel mogelijk herplaatst binnen het bedrijf. Ook wordt er van een aantal mensen afscheid genomen. Daarvoor is een “sociale begeleidingsregeling” getroffen. Carglass meldt niet om hoeveel mensen het gaat. 

Kalibreren

Carglass meldt tegelijkertijd meer te investeren in kalibratiedienstverlening. Mes: “De vraag naar onze kalibratieservice voor geïntegreerde voorruitcamera’s groei hard door de snelle opkomst van rijhulpsystemen in auto’s”, stelt de directeur operations. Fabrikanten stellen kalibratie verplicht. “Dit maakt autoruitvervanging nog meer tot een specialisme, omdat de kleinste camera-afwijkingen al kunnen leiden tot veiligheidsrisico’s.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Carglass stopt met herstel kleine schades | Automotive Online

Carglass stopt met herstel kleine schades

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Carglass probeert de medewerkers te herplaatsen binnen het bedrijf. (Foto: Carglass)

Ruitspecialist Carglass stopt met het herstellen van kleine schades. Deze service werd op 24 vestigingen aangeboden. Medewerkers die zich met de hersteldienst bezighielden, worden zoveel mogelijk binnen het bedrijf herplaatst. Dat meldt Carglass vandaag.

Het bedrijf startte in 2016 met Carmetics, waarmee het toetrad op de markt van spotrepair en kleine schades. Willem Mes, directeur Operations, meldt dat de volumes achterbleven. “Met onze autoschadeservice hebben we in de afgelopen jaren een dienst in de markt gezet die door onze klanten gewaardeerd werd. Het volume autoschades dat wij verwerken, blijft echter achter op de verwachtingen. De service rendeert onvoldoende, waardoor de benodigde investeringen niet zijn te verantwoorden.”Met aantrekkelijke prijzen en ‘klaar terwijl u wacht’-reparaties halen schadebedrijven een nieuwe klantengroep naar binnen. Om er een succes van te maken moeten herstellers echter wel hun bedrijfsvoering omgooien.

De herstelservice voor kleine autoschades wordt aangeboden in 24 vestigingen van Carglass. Medewerkers die zich met deze dienst bezighouden, worden zoveel mogelijk herplaatst binnen het bedrijf. Ook wordt er van een aantal mensen afscheid genomen. Daarvoor is een “sociale begeleidingsregeling” getroffen. Carglass meldt niet om hoeveel mensen het gaat. 

Kalibreren

Carglass meldt tegelijkertijd meer te investeren in kalibratiedienstverlening. Mes: “De vraag naar onze kalibratieservice voor geïntegreerde voorruitcamera’s groei hard door de snelle opkomst van rijhulpsystemen in auto’s”, stelt de directeur operations. Fabrikanten stellen kalibratie verplicht. “Dit maakt autoruitvervanging nog meer tot een specialisme, omdat de kleinste camera-afwijkingen al kunnen leiden tot veiligheidsrisico’s.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.