100% Onderhouden lanceert ‘Check het’-tool

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Onderhoudsformule 100% Onderhouden lanceert een tool waarmee consumenten kunnen zien welk onderhoud er aan hun auto te verwachten is. Volgens de stichting weet een derde van de consumenten niet wat voor onderhoud hun auto nodig heeft. Met de onderhoudstool ‘Check het’ ziet de eigenaar of de auto een kleine, grote of tussenbeurt nodig heeft. 

Volgens 100% Onderhouden is het als leek erg lastig te beoordelen wanneer welke beurt nodig is en zijn fabrieksschema’s niet altijd voorhanden of ondoorzichtig. “Als consument ben je afhankelijk van de informatie die het onderhoudsadres of de verkoper hierover verstrekt”, schrijft de stichting. “Onderhoudshistorie en het juist uitvoeren van onderhoud zijn belangrijk voor de waarde van de auto en voor de veiligheid. Zo kan een auto met achterstallig onderhoud vervelende verrassingen geven. Een grote beurt kost al snel meer dan 500 euro, en dan laten we eventuele gevolgreparaties van achterstallig onderhoud nog buiten beschouwing.”

De stichting maakt voor de ‘Check het’-tool gebruik Haynes Pro-data

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

100% Onderhouden lanceert ‘Check het’-tool | Automotive Online

100% Onderhouden lanceert ‘Check het’-tool

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Onderhoudsformule 100% Onderhouden lanceert een tool waarmee consumenten kunnen zien welk onderhoud er aan hun auto te verwachten is. Volgens de stichting weet een derde van de consumenten niet wat voor onderhoud hun auto nodig heeft. Met de onderhoudstool ‘Check het’ ziet de eigenaar of de auto een kleine, grote of tussenbeurt nodig heeft. 

Volgens 100% Onderhouden is het als leek erg lastig te beoordelen wanneer welke beurt nodig is en zijn fabrieksschema’s niet altijd voorhanden of ondoorzichtig. “Als consument ben je afhankelijk van de informatie die het onderhoudsadres of de verkoper hierover verstrekt”, schrijft de stichting. “Onderhoudshistorie en het juist uitvoeren van onderhoud zijn belangrijk voor de waarde van de auto en voor de veiligheid. Zo kan een auto met achterstallig onderhoud vervelende verrassingen geven. Een grote beurt kost al snel meer dan 500 euro, en dan laten we eventuele gevolgreparaties van achterstallig onderhoud nog buiten beschouwing.”

De stichting maakt voor de ‘Check het’-tool gebruik Haynes Pro-data

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.