Automotive Livestream: ‘Grote potentie, maar moeilijke markt voor waterstofauto’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:

In 2014 bracht Toyota met de Mirai de eerste waterstofauto van dit merk op de markt, terwijl ook Hyundai al jaren actief is met ontwikkeling van waterstofauto’s. Hoe staat het met de ontwikkeling van de waterstofauto en wat is de perceptie van consumenten en dealerbedrijven over deze krachtbron. En kan deze krachtbron dezelfde ontwikkeling doormaken als de elektrische auto?

Te gast in de livestream zijn Bas van Iersel, product marketeer van Elgersma, die vertelt over We-Power en onderzoeker Peter Perey van Rijksuniversiteit Groningen, die dieper ingaat op de vraag of het gebruik van waterstof rendabel is. Volgens Van Iersel zou een combinatie van aandrijflijnen doorslaggevend kunnen zijn. Perey onderschrijft dit, waarbij hij aanstipt dat er nog wel een lange weg te gaan is. “Grote potentie, maar moeilijke markt voor waterstofauto”, aldus Perey.

De Livestream is hieronder te volgen, of via Linkedin, Youtube en Facebook.


Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Automotive Livestream: ‘Grote potentie, maar moeilijke markt voor waterstofauto’ | Automotive Online

Automotive Livestream: ‘Grote potentie, maar moeilijke markt voor waterstofauto’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:

In 2014 bracht Toyota met de Mirai de eerste waterstofauto van dit merk op de markt, terwijl ook Hyundai al jaren actief is met ontwikkeling van waterstofauto’s. Hoe staat het met de ontwikkeling van de waterstofauto en wat is de perceptie van consumenten en dealerbedrijven over deze krachtbron. En kan deze krachtbron dezelfde ontwikkeling doormaken als de elektrische auto?

Te gast in de livestream zijn Bas van Iersel, product marketeer van Elgersma, die vertelt over We-Power en onderzoeker Peter Perey van Rijksuniversiteit Groningen, die dieper ingaat op de vraag of het gebruik van waterstof rendabel is. Volgens Van Iersel zou een combinatie van aandrijflijnen doorslaggevend kunnen zijn. Perey onderschrijft dit, waarbij hij aanstipt dat er nog wel een lange weg te gaan is. “Grote potentie, maar moeilijke markt voor waterstofauto”, aldus Perey.

De Livestream is hieronder te volgen, of via Linkedin, Youtube en Facebook.


Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.