Opgevoerde leaseauto wordt aangepakt

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • ap

    Goeie maatregel Jan Kees,……… in een groot deel van de rest van ons verenigde EUROPA lopen ze nog met bossen hout op de rug en dat geeft gelukkig géén uitstoot in de zelfde Ozonlaag…….of heb ik het mis?

  • Willem Wever

    Ze bedoelen AUTO VAN DE ZAAK!!! Elke zakenlijke auto kent bijtelling. Graag goed verwoorden anders staat leasing wederom in een “kwaad daglicht” 🙁

  • mark doppenberg

    Onzin, van elke auto is de CO2 uitstoot gemeten onder ideale omstandigheden, als we iets meer gas geven liggen we er ook al boven. Gaat de minister er ook voor zorgen dat we onder ideale omstandigheden kunnen rijden? Bovendien is het bekend dat auto’s die opgevoerd zijn dmv het verhogen van de turbodruk juist zuiniger zijn, belangrijker is: hoeveel gas ga je geven.

  • Ronald

    toch fijn om te zien nu de bpm langzaamaan afgeschaft gaat worden er weer een nieuwe manier wordt gevonden om geld uit mensen d’r zak te kloppen. Toppunt van jammer

  • Hans Smit

    En hierna volgt fiscale gelegenheidswetgeving op:
    – rijden met de open ramen
    – rijden met open dak (ook voor cabrio’s)
    – rijden met bagagekofer op dak
    – te lage bandenspanning
    – rijden gevuld fietsenrek achterop
    – rijden met caravan
    – rijden met carnaval (verhoogde kans op botsing met praalwagen)
    – te rijden als je verliefd bent (kans op kop-staart hoger)
    Te zot voor woorden! Volstrekt oncontroleerbare humbug.
    Niet de wetgever, maar de leasemaatschappij moet zorgen dat hun auto’s niet worden misbruikt. Lastig? Welnee, gewoon de garage opdracht geven te controleren of de auto is gechipt.

  • Kees-kun

    Hoe kan het als een leasemaatschappij geen toestemming heeft verleend, dat de tuning toch mag gebeuren?

  • Willem van der Veer

    Wat een onzin.

    Op zich een aardig idee, maar zoals door anderen ook al opgemerkt is er wel meer dat de uitstoot beïnvloed.
    De vraag is hoe zinnig die 20% catagorie is. Al die auto’s die met hakken over de sloot het gewenste theorieresultaat behalen stoten in normale omstandigheden meer uit.

    Tip aan de heer De Jager: controleer meteen ook de olieviscositeit in motor en versnellingsbak en de montage van de gehomologeerde lage rolweerstandbanden in de juiste maat-, merk- en typevoering.

    Nog ee tip: Sanctioneer meteen op dit soort auto’s het gebruik van winterbanden; die slurpen brandstof door de hogere rolweerstand!

  • jan

    Wanneer gaat de schijtert optreden tegen de fabrikanten die er een rommeltje van maken. Een hybride met en verbruik van 1:21 loopt in de praktijk met een beetje file en een gemiddelde rijstijl 1:13 -1:14. Andere merken passen de programmatuur zo aan dat de testresultaten tijdens de standaard verbruikstest sterk verbeterd worden. Maar daar kan of wil de politiek niets aan doen? Ondertussen zit NL straks vol met dichtgeslibde roetfilters, naverbrandende filters etc. waarvan de kosten nu al zichtbaar de pan uitrijzen. Hou toch op met die onzin en zorg voor een goede doorstroming, gezond verstand en maatregelen die er echt toe doen.

  • JPS

    Wat gaan we doen met al die Civic’s hybride waarbij die foei lelijke velgen zijn vervangen voor een paar mooie dikke wielen? het verbruik is dan opeens 1 op 12 Valt dat ook onder opvoeren!?! Volgens mij moet er het tegenovergestelde geburen: Afvoeren al die prachtige regels die vanachter het bureau worden bedacht.

  • Ric

    Bijtelling is sowieso al diefstal. Je betaald bijtelling over het BTW en BPM bedrag. Dus belasting over belasting. Dit zou eens te discussie gebracht moeten worden. Hybride auto is de GROOTSE misser van dit moment. De gemiddelde diesel of benzine zonder deze zware (productie vervuilende) techniek is zuiniger en over al zijn gereden kilometers gezien gewoon schoner. Laten ze in den Haag met zaken bezig gaan die er echt toe doen. ER ZIJN VOOR DE BURGERS. En niet continu regelgeving bedenken (welke niet te handhaven zijn) om ons zuur verdiende geld ook nog uit de zak te kloppen. En om deze regelgeving weer te handhaven weer nieuwe regels bedenken wat dan nog meer belasting geld kost. WAAR ZIJN ZE IN VREDESNAAM MEE BEZIG ! Nu met de 100% elektrische auto gaat het ook al weer de verkeerde kant op. NU regelen dat deze UITSLUITEND groen opgeladen (of wisselbare universele accu packs) moeten worden. Het kan NU goed geregeld worden voor de toekomst. De techniek is er het moet allen nog gestandaardiseerd worden voor alle auto fabrikanten. Mooie taak voor onze regering om dit in Europees verband te regelen. Nee ze zijn liever bezig om te kijken of iemand zijn auto opvoert en zo “belasting”ontduikt. BELACHELIJK.

  • Marc

    Volstrekt kansloos.
    Jammer dat we uberhaupt deze onzin tot ons nemen. Zo’n man (kijk alleen al naar die foto) kun je toch niet serieus nemen…..

  • John

    Volkomen eens met Ric. Hij verwoord precies wat er mis in land waar eenzijdig graaien tot een cult is verheven.

  • Hans Smit

    Zwakke kaaklijn, zegt veel… Nee, heren: laten we discussie netjes houden

Opgevoerde leaseauto wordt aangepakt | Automotive Online

Opgevoerde leaseauto wordt aangepakt

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • ap

    Goeie maatregel Jan Kees,……… in een groot deel van de rest van ons verenigde EUROPA lopen ze nog met bossen hout op de rug en dat geeft gelukkig géén uitstoot in de zelfde Ozonlaag…….of heb ik het mis?

  • Willem Wever

    Ze bedoelen AUTO VAN DE ZAAK!!! Elke zakenlijke auto kent bijtelling. Graag goed verwoorden anders staat leasing wederom in een “kwaad daglicht” 🙁

  • mark doppenberg

    Onzin, van elke auto is de CO2 uitstoot gemeten onder ideale omstandigheden, als we iets meer gas geven liggen we er ook al boven. Gaat de minister er ook voor zorgen dat we onder ideale omstandigheden kunnen rijden? Bovendien is het bekend dat auto’s die opgevoerd zijn dmv het verhogen van de turbodruk juist zuiniger zijn, belangrijker is: hoeveel gas ga je geven.

  • Ronald

    toch fijn om te zien nu de bpm langzaamaan afgeschaft gaat worden er weer een nieuwe manier wordt gevonden om geld uit mensen d’r zak te kloppen. Toppunt van jammer

  • Hans Smit

    En hierna volgt fiscale gelegenheidswetgeving op:
    – rijden met de open ramen
    – rijden met open dak (ook voor cabrio’s)
    – rijden met bagagekofer op dak
    – te lage bandenspanning
    – rijden gevuld fietsenrek achterop
    – rijden met caravan
    – rijden met carnaval (verhoogde kans op botsing met praalwagen)
    – te rijden als je verliefd bent (kans op kop-staart hoger)
    Te zot voor woorden! Volstrekt oncontroleerbare humbug.
    Niet de wetgever, maar de leasemaatschappij moet zorgen dat hun auto’s niet worden misbruikt. Lastig? Welnee, gewoon de garage opdracht geven te controleren of de auto is gechipt.

  • Kees-kun

    Hoe kan het als een leasemaatschappij geen toestemming heeft verleend, dat de tuning toch mag gebeuren?

  • Willem van der Veer

    Wat een onzin.

    Op zich een aardig idee, maar zoals door anderen ook al opgemerkt is er wel meer dat de uitstoot beïnvloed.
    De vraag is hoe zinnig die 20% catagorie is. Al die auto’s die met hakken over de sloot het gewenste theorieresultaat behalen stoten in normale omstandigheden meer uit.

    Tip aan de heer De Jager: controleer meteen ook de olieviscositeit in motor en versnellingsbak en de montage van de gehomologeerde lage rolweerstandbanden in de juiste maat-, merk- en typevoering.

    Nog ee tip: Sanctioneer meteen op dit soort auto’s het gebruik van winterbanden; die slurpen brandstof door de hogere rolweerstand!

  • jan

    Wanneer gaat de schijtert optreden tegen de fabrikanten die er een rommeltje van maken. Een hybride met en verbruik van 1:21 loopt in de praktijk met een beetje file en een gemiddelde rijstijl 1:13 -1:14. Andere merken passen de programmatuur zo aan dat de testresultaten tijdens de standaard verbruikstest sterk verbeterd worden. Maar daar kan of wil de politiek niets aan doen? Ondertussen zit NL straks vol met dichtgeslibde roetfilters, naverbrandende filters etc. waarvan de kosten nu al zichtbaar de pan uitrijzen. Hou toch op met die onzin en zorg voor een goede doorstroming, gezond verstand en maatregelen die er echt toe doen.

  • JPS

    Wat gaan we doen met al die Civic’s hybride waarbij die foei lelijke velgen zijn vervangen voor een paar mooie dikke wielen? het verbruik is dan opeens 1 op 12 Valt dat ook onder opvoeren!?! Volgens mij moet er het tegenovergestelde geburen: Afvoeren al die prachtige regels die vanachter het bureau worden bedacht.

  • Ric

    Bijtelling is sowieso al diefstal. Je betaald bijtelling over het BTW en BPM bedrag. Dus belasting over belasting. Dit zou eens te discussie gebracht moeten worden. Hybride auto is de GROOTSE misser van dit moment. De gemiddelde diesel of benzine zonder deze zware (productie vervuilende) techniek is zuiniger en over al zijn gereden kilometers gezien gewoon schoner. Laten ze in den Haag met zaken bezig gaan die er echt toe doen. ER ZIJN VOOR DE BURGERS. En niet continu regelgeving bedenken (welke niet te handhaven zijn) om ons zuur verdiende geld ook nog uit de zak te kloppen. En om deze regelgeving weer te handhaven weer nieuwe regels bedenken wat dan nog meer belasting geld kost. WAAR ZIJN ZE IN VREDESNAAM MEE BEZIG ! Nu met de 100% elektrische auto gaat het ook al weer de verkeerde kant op. NU regelen dat deze UITSLUITEND groen opgeladen (of wisselbare universele accu packs) moeten worden. Het kan NU goed geregeld worden voor de toekomst. De techniek is er het moet allen nog gestandaardiseerd worden voor alle auto fabrikanten. Mooie taak voor onze regering om dit in Europees verband te regelen. Nee ze zijn liever bezig om te kijken of iemand zijn auto opvoert en zo “belasting”ontduikt. BELACHELIJK.

  • Marc

    Volstrekt kansloos.
    Jammer dat we uberhaupt deze onzin tot ons nemen. Zo’n man (kijk alleen al naar die foto) kun je toch niet serieus nemen…..

  • John

    Volkomen eens met Ric. Hij verwoord precies wat er mis in land waar eenzijdig graaien tot een cult is verheven.

  • Hans Smit

    Zwakke kaaklijn, zegt veel… Nee, heren: laten we discussie netjes houden