RAI wil zwarte doos in lease-auto tegen fraude

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Gert – Jan van Riet

    Even in het kader van : een dag niet gelachen is een dag niet geleefd : Waarom een foto bij dit artikel van een vrouw met donker haar…;-)

  • Luc van Bussel

    Duurzaamheid is ver te zoeken in dit bericht. Zodra de leaseauto vooral voor privedoeleinden gebruikt mag worden, verdwijnt de tweede (oudere) auto. Met de komst van een black box neemt de tweede auto verdere toe. Daarnaast neemt de privacy af. Iets waar het ‘Kastje van Camiel’ ook over gestruikeld is. De ezel stoot zich….

  • Gert – Jan van Riet

    En….de grootste roeptoeters voor een schoner milieu etc, die rijden allemaal nog in Eendjes, klassieke mini’s, Mercedessen en meer van dit soort auto’s ouder dan 25 jaar. CO2 wordt niet per gram gemeten maar per kilo’s of tonnen per maand. Maar dat kunnen we politiek weer fatsoenlijk verantwoorden….

  • Ik lach mee

    @ Gert-Jan Er staat toch “”zwarte doos”…..

  • Willem

    Prima, maar dan ook prive km per gereden km betalen.

  • Roel Hindriks

    Een black box in de auto is veel positiever te duiden dan de genoemde fraude bestrijding; aan de hand van de black box is duidelijk te maken wat zakelijk en wat privé-gebruik is. Daarmee hoeft de fiscus niet langer de forfaitaire bijtelling te hanteren met zijn ridicule 500 km grens tussen niks extra betalen en heel veel verhoging van de inkomstenbelasting. Mijn suggestie is dan ook geef de auto van de zaak rijder de keuze: of autokosten forfait of bewijs van privé-gebruik en daarvoor is een black box nodig. Aan alle privacy beschermende randvoorwaarden is daarmee ook nog eens te voldoen. Ik geloof erin dat de black box verbetering kan brengen, nu de fiscus nog.
    (Het donkere haar van de afgebeelde dame past beter bij de rode auto dan blond, wat mij betreft dus: goed gedaan)

RAI wil zwarte doos in lease-auto tegen fraude | Automotive Online

RAI wil zwarte doos in lease-auto tegen fraude

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Gert – Jan van Riet

    Even in het kader van : een dag niet gelachen is een dag niet geleefd : Waarom een foto bij dit artikel van een vrouw met donker haar…;-)

  • Luc van Bussel

    Duurzaamheid is ver te zoeken in dit bericht. Zodra de leaseauto vooral voor privedoeleinden gebruikt mag worden, verdwijnt de tweede (oudere) auto. Met de komst van een black box neemt de tweede auto verdere toe. Daarnaast neemt de privacy af. Iets waar het ‘Kastje van Camiel’ ook over gestruikeld is. De ezel stoot zich….

  • Gert – Jan van Riet

    En….de grootste roeptoeters voor een schoner milieu etc, die rijden allemaal nog in Eendjes, klassieke mini’s, Mercedessen en meer van dit soort auto’s ouder dan 25 jaar. CO2 wordt niet per gram gemeten maar per kilo’s of tonnen per maand. Maar dat kunnen we politiek weer fatsoenlijk verantwoorden….

  • Ik lach mee

    @ Gert-Jan Er staat toch “”zwarte doos”…..

  • Willem

    Prima, maar dan ook prive km per gereden km betalen.

  • Roel Hindriks

    Een black box in de auto is veel positiever te duiden dan de genoemde fraude bestrijding; aan de hand van de black box is duidelijk te maken wat zakelijk en wat privé-gebruik is. Daarmee hoeft de fiscus niet langer de forfaitaire bijtelling te hanteren met zijn ridicule 500 km grens tussen niks extra betalen en heel veel verhoging van de inkomstenbelasting. Mijn suggestie is dan ook geef de auto van de zaak rijder de keuze: of autokosten forfait of bewijs van privé-gebruik en daarvoor is een black box nodig. Aan alle privacy beschermende randvoorwaarden is daarmee ook nog eens te voldoen. Ik geloof erin dat de black box verbetering kan brengen, nu de fiscus nog.
    (Het donkere haar van de afgebeelde dame past beter bij de rode auto dan blond, wat mij betreft dus: goed gedaan)