Column Clem Dickmann: Verleasen
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Wat een goede samenvatting van wat er gebeurt, Clem. Als de geschiedenis zich blijft herhalen dan zou het over een paar jaar weer ten goede van de dealers kunnen komen. Het publiek heeft dan in de gaten dat de geldverdieners de leasemaatschappijen zijn. Dit gaat pas echt doordringen op het moment dat de particulier zijn lease-auto waaraan hij of zij inmiddels gehecht is , moet teruggeven aan de leasemaatschappij. Zo ging het in Amerika in de zeventiger en tachtiger jaren van de vorige eeuw. Daar is toen Red Carpet lease ontstaan, dat midden jaren 90 uit America overwaaide naar Nederland als een slottermijnfinanciering, waarbij je maar voor de halve auto hoefde te betalen. Toen de rente een paar jaar geleden minder werd en door importeurs gesponsord kon worden, ging de marketing door het lint. U betaalt maar de helft…en ja dat zette de leasemannen aan het denken. Voor dealers is het nu zaak een goed verhaal te vertellen naar de klant, als hij die maar via alle media in de showroom kan krijgen.