Marketingman Joost Verweij (Citroën) blijft gefascineerd door techniek

Nieuwe post • Joost Verweij (42) is de nieuwe marketingdirecteur van Citroën en DS Nederland. Hij werkte eerder al twaalf jaar in diverse functies voor het Franse automerk. Hij noemt zichzelf een echte automotive-man en is van jongs af aan een heuse liefhebber van Citroën. Verweij woont in Hoevelaken en heeft twee kinderen (12 en 14 jaar), een jongen en een meisje.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Verweij gaat graag hardlopen en fietsen.

Wat is er zo leuk aan uw nieuwe functie?

“Voor mij is dit een echte droombaan. In deze functie krijg ik de kans om al in een heel vroeg stadium kennis te maken met nieuwe modellen en ontwikkelingen bij een automerk. Ik word er heel enthousiast van als ik in Parijs op de ontwerpstudio al kennis mag maken met DS-modellen die pas over vier jaar worden gepresenteerd. In deze marketingfunctie heb ik met alle aspecten rondom het merk Citroën te maken, dat maakt het heel leuk en spannend.”

Wat doet u graag in uw vrije tijd om te ontspannen?

“Ik ben graag en veel aan het sporten, vooral hardlopen en fietsen. In de winter stap ik graag op mijn mountainbike en in de zomer op mijn racefiets. En ik ben net begonnen met tennissen, ook omdat ik het sociale aspect daaraan heel leuk vind. Vroeger sleutelde ik graag aan auto’s. Toen ik 14 jaar was, heb ik samen met mijn vader een oude Deux Chevaux helemaal opgeknapt. Dat vond ik echt geweldig. Waarschijnlijk is toen ook mijn liefde voor Citroën ontstaan. Ik heb een technische achtergrond en zou nog graag sleutelen aan auto’s, maar heb er nu jammer genoeg te weinig tijd voor. In de vakantie ga ik graag naar de bergen om lekker te wandelen met mijn kinderen. Berg beklimmen spreekt tot mijn verbeelding: vooral de fysieke prestatie ervan.”

Waarvan krijgt u inspiratie of doet u nieuwe ideeën op?

“We zijn in ons werk vaak heel resultaatgericht bezig en dat is natuurlijk ook goed, maar ik vind vooral de menselijke waarden ook belangrijk. Ik kijk met belangstelling naar mensen die in de zorg of het onderwijs werken en hun vak echt vanuit een bepaalde overtuiging doen. Als je met passie en plezier je werk doet, dan presteer je ook beter en krijg je nieuwe energie van je werk. Daar streef ik ook naar in mijn team.”

Als u de kans krijgt een bekendheid te ontmoeten, wie zou dat dan zijn?

“Een Formule 1-coureur. Ik had Michael Schumacher wel willen ontmoeten of Max Verstappen. Van Verstappen zou ik wel willen weten wat hij zou doen, als hij niet de autosport terecht was gekomen. Die jongen is natuurlijk met autosport opgegroeid en zat als klein jongetje al achter het stuur. Het mooie van de Formule 1 vind ik de combinatie van hoogstaande techniek en het menselijke aspect.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Marketingman Joost Verweij (Citroën) blijft gefascineerd door techniek | Automotive Online

Marketingman Joost Verweij (Citroën) blijft gefascineerd door techniek

Nieuwe post • Joost Verweij (42) is de nieuwe marketingdirecteur van Citroën en DS Nederland. Hij werkte eerder al twaalf jaar in diverse functies voor het Franse automerk. Hij noemt zichzelf een echte automotive-man en is van jongs af aan een heuse liefhebber van Citroën. Verweij woont in Hoevelaken en heeft twee kinderen (12 en 14 jaar), een jongen en een meisje.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Verweij gaat graag hardlopen en fietsen.

Wat is er zo leuk aan uw nieuwe functie?

“Voor mij is dit een echte droombaan. In deze functie krijg ik de kans om al in een heel vroeg stadium kennis te maken met nieuwe modellen en ontwikkelingen bij een automerk. Ik word er heel enthousiast van als ik in Parijs op de ontwerpstudio al kennis mag maken met DS-modellen die pas over vier jaar worden gepresenteerd. In deze marketingfunctie heb ik met alle aspecten rondom het merk Citroën te maken, dat maakt het heel leuk en spannend.”

Wat doet u graag in uw vrije tijd om te ontspannen?

“Ik ben graag en veel aan het sporten, vooral hardlopen en fietsen. In de winter stap ik graag op mijn mountainbike en in de zomer op mijn racefiets. En ik ben net begonnen met tennissen, ook omdat ik het sociale aspect daaraan heel leuk vind. Vroeger sleutelde ik graag aan auto’s. Toen ik 14 jaar was, heb ik samen met mijn vader een oude Deux Chevaux helemaal opgeknapt. Dat vond ik echt geweldig. Waarschijnlijk is toen ook mijn liefde voor Citroën ontstaan. Ik heb een technische achtergrond en zou nog graag sleutelen aan auto’s, maar heb er nu jammer genoeg te weinig tijd voor. In de vakantie ga ik graag naar de bergen om lekker te wandelen met mijn kinderen. Berg beklimmen spreekt tot mijn verbeelding: vooral de fysieke prestatie ervan.”

Waarvan krijgt u inspiratie of doet u nieuwe ideeën op?

“We zijn in ons werk vaak heel resultaatgericht bezig en dat is natuurlijk ook goed, maar ik vind vooral de menselijke waarden ook belangrijk. Ik kijk met belangstelling naar mensen die in de zorg of het onderwijs werken en hun vak echt vanuit een bepaalde overtuiging doen. Als je met passie en plezier je werk doet, dan presteer je ook beter en krijg je nieuwe energie van je werk. Daar streef ik ook naar in mijn team.”

Als u de kans krijgt een bekendheid te ontmoeten, wie zou dat dan zijn?

“Een Formule 1-coureur. Ik had Michael Schumacher wel willen ontmoeten of Max Verstappen. Van Verstappen zou ik wel willen weten wat hij zou doen, als hij niet de autosport terecht was gekomen. Die jongen is natuurlijk met autosport opgegroeid en zat als klein jongetje al achter het stuur. Het mooie van de Formule 1 vind ik de combinatie van hoogstaande techniek en het menselijke aspect.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.