Tweejaarlijkse inspiratie-evenement stimuleert branche tot nieuwe ideeën

Evenement | Kom schadevrij uit de Automotive Collision Experience

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

De auto verandert in razend tempo, de techniek wordt steeds geavanceerder en het herstel wordt ingewikkelder en tijdrovender. Slimme Advanced Driver Assistance Systems maken een snelle opmars. Onderzoekers voorspellen dat de schadebranche wordt geconfronteerd met minder schadegevallen en dalende omzetcijfers. Schades worden complexer en herstel kost meer tijd en geld. Kalibratie en nauwgezette uitgaanscontroles van de auto kosten immers meer tijd en duurdere onderdelen en extra werkzaamheden zorgen voor een stijgende schadelast. Voor herstellers is het in ieder geval goed om te weten dat de verwachting is dat 50 procent van de personenauto’s in 2025 één of meerdere rijhulpsystemen aan boord heeft, terwijl dit percentage in 2017 nog minder dan 10 was.

Klaar voor de toekomst

Is de branche klaar voor al die veranderingen? En hoe bereid je als ondernemer je medewerkers voor op al die uitdagingen? Dát is de rode draad van de Automotive Collision Experience, dat op dinsdag 21 mei wordt gehouden op de Automotive Campus in Helmond.

Programma Automotive Collision Experience

Tijdens de Experience Tour op de Automotive Campus laten startups hun visie op de toekomstige mobiliteit zien.

  • Zo is de innovatieruimte van de verkeerscentrale van Rijkswaterstaat te bezoeken.
  • Bij InMotion willen studenten van de TU Eindhoven en Fontys Hogescholen er alles aan doen om de barrières van elektrisch rijden weg te nemen. Ze hebben hun eigen conceptauto, de ‘Vision’.
  • XYZ Automotive houdt zich bezig met de meest uiteenlopende mobiliteitsvraagstukken: van duurzaamheid tot smart mobility.
  • Dariu Gavrila is autoriteit op het gebied van zelfrijdende auto’s. Hij is sinds 2016 professor bij de sectie Intelligent Vehicles van de Technische Universiteit Delft en werkte daarvoor bij Daimler in Duitsland.
  • Fred Slikker toont mede aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk welke impact ADAS heeft op schadeherstel én de schadelast. En hij geeft een korte, cijfermatige tussenstand: hoe doet de schadebranche het nu
  • Johan Schoonhoven, columnist van Automotive, geeft zijn eigen, originele kijk op de ontwikkelingen onder het motto: Rijjijofrijik?
  • Zijn de medewerkers klaar voor al deze ontwikkelingen? Hoe bereid je je personeel voor op ADAS? Dat is de vraag in de discussie waar onder andere gedragswetenschapper André van der Grift en Anton Cornelissen, directeur TOI Opleidingen, aan deelnemen.
  • Tijdens de borrel en BBQ is er natuurlijk alle tijd om na te praten.

Mis het niet en meld u nu aan. Partners van het event zijn Solera, Bovemij, Kwik-Fit, Explora en Autotech.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Evenement | Kom schadevrij uit de Automotive Collision Experience | Automotive Online
Tweejaarlijkse inspiratie-evenement stimuleert branche tot nieuwe ideeën

Evenement | Kom schadevrij uit de Automotive Collision Experience

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

De auto verandert in razend tempo, de techniek wordt steeds geavanceerder en het herstel wordt ingewikkelder en tijdrovender. Slimme Advanced Driver Assistance Systems maken een snelle opmars. Onderzoekers voorspellen dat de schadebranche wordt geconfronteerd met minder schadegevallen en dalende omzetcijfers. Schades worden complexer en herstel kost meer tijd en geld. Kalibratie en nauwgezette uitgaanscontroles van de auto kosten immers meer tijd en duurdere onderdelen en extra werkzaamheden zorgen voor een stijgende schadelast. Voor herstellers is het in ieder geval goed om te weten dat de verwachting is dat 50 procent van de personenauto’s in 2025 één of meerdere rijhulpsystemen aan boord heeft, terwijl dit percentage in 2017 nog minder dan 10 was.

Klaar voor de toekomst

Is de branche klaar voor al die veranderingen? En hoe bereid je als ondernemer je medewerkers voor op al die uitdagingen? Dát is de rode draad van de Automotive Collision Experience, dat op dinsdag 21 mei wordt gehouden op de Automotive Campus in Helmond.

Programma Automotive Collision Experience

Tijdens de Experience Tour op de Automotive Campus laten startups hun visie op de toekomstige mobiliteit zien.

  • Zo is de innovatieruimte van de verkeerscentrale van Rijkswaterstaat te bezoeken.
  • Bij InMotion willen studenten van de TU Eindhoven en Fontys Hogescholen er alles aan doen om de barrières van elektrisch rijden weg te nemen. Ze hebben hun eigen conceptauto, de ‘Vision’.
  • XYZ Automotive houdt zich bezig met de meest uiteenlopende mobiliteitsvraagstukken: van duurzaamheid tot smart mobility.
  • Dariu Gavrila is autoriteit op het gebied van zelfrijdende auto’s. Hij is sinds 2016 professor bij de sectie Intelligent Vehicles van de Technische Universiteit Delft en werkte daarvoor bij Daimler in Duitsland.
  • Fred Slikker toont mede aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk welke impact ADAS heeft op schadeherstel én de schadelast. En hij geeft een korte, cijfermatige tussenstand: hoe doet de schadebranche het nu
  • Johan Schoonhoven, columnist van Automotive, geeft zijn eigen, originele kijk op de ontwikkelingen onder het motto: Rijjijofrijik?
  • Zijn de medewerkers klaar voor al deze ontwikkelingen? Hoe bereid je je personeel voor op ADAS? Dat is de vraag in de discussie waar onder andere gedragswetenschapper André van der Grift en Anton Cornelissen, directeur TOI Opleidingen, aan deelnemen.
  • Tijdens de borrel en BBQ is er natuurlijk alle tijd om na te praten.

Mis het niet en meld u nu aan. Partners van het event zijn Solera, Bovemij, Kwik-Fit, Explora en Autotech.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.