Column Ton Roks: Elon Musk beloften

Martijn Roede Martijn Roede
Column Ton Roks: Elon Musk beloften

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marc Bolier

    Ik vind dit wel een ‘het glas is half leeg’ verhaal.
    Er is van alles op af te dingen, ik zie gewoon dat er honderdduizenden mensen zijn die interesse in de auto aanvullen met 1.000 dollar. Ook niet niks.
    Met dat geld kan Elon niks doen, maar het praat toch wel een stuk makkelijker met banken als je weet dat er tegen de 400.000 reserveringen zijn.
    Je kunt het gewoon een heel handig stuk marktonderzoek noemen die wat verder gaat dan het vertellen of je wel/niet geïnteresseerd bent. En die promotioneel ook lekker werkt.
    Het bevestigt dat er een groot potentieel is. Het glas is vol.

  • Mark

    Hoezo kan Elon niets met dat geld doen? Volgens mij kunnen ze dat gewoon gebruiken om de boel draaiende te houden bij Tesla hoor en zullen ze dat ook zeker niet laten.

    Aangezien ze ook nog 2 miljard dollar opgehaald hebben bij de aandeelhouders schat ik dat ze het geld voor de reserveringen ook goed kunnen gebruiken.

  • Ed

    Ik vind het een beetje oppervlakkig geschreven stukje.

    Veel Teslakopers weten dat ze lang op hun bestelling moeten wachten en nemen dat voor lief, omdat er geen echt alternatief voor ze is. Het zijn mensen die willen investeren in de ideologie van Musk. Ze weten dat ze met het betalen van hun reservering de uitbreiding van de Teslafabriek mee helpen opstarten, dat heeft Musk ook bij de presentatie van de Model 3 duidelijk gemaakt.

    En bovendien, reken er maar op dat die 1000 Euro investering zich snel terugbetaalt als je die auto geleverd krijgt. Tegen die tijd zal er een levendige handel in Model 3s zijn ontstaan en kan je hem meteen voor een paar duizend Euro extra weer doorverkopen.

Column Ton Roks: Elon Musk beloften | Automotive Online

Column Ton Roks: Elon Musk beloften

Steven Don Steven Don
Column Ton Roks: Elon Musk beloften

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marc Bolier

    Ik vind dit wel een ‘het glas is half leeg’ verhaal.
    Er is van alles op af te dingen, ik zie gewoon dat er honderdduizenden mensen zijn die interesse in de auto aanvullen met 1.000 dollar. Ook niet niks.
    Met dat geld kan Elon niks doen, maar het praat toch wel een stuk makkelijker met banken als je weet dat er tegen de 400.000 reserveringen zijn.
    Je kunt het gewoon een heel handig stuk marktonderzoek noemen die wat verder gaat dan het vertellen of je wel/niet geïnteresseerd bent. En die promotioneel ook lekker werkt.
    Het bevestigt dat er een groot potentieel is. Het glas is vol.

  • Mark

    Hoezo kan Elon niets met dat geld doen? Volgens mij kunnen ze dat gewoon gebruiken om de boel draaiende te houden bij Tesla hoor en zullen ze dat ook zeker niet laten.

    Aangezien ze ook nog 2 miljard dollar opgehaald hebben bij de aandeelhouders schat ik dat ze het geld voor de reserveringen ook goed kunnen gebruiken.

  • Ed

    Ik vind het een beetje oppervlakkig geschreven stukje.

    Veel Teslakopers weten dat ze lang op hun bestelling moeten wachten en nemen dat voor lief, omdat er geen echt alternatief voor ze is. Het zijn mensen die willen investeren in de ideologie van Musk. Ze weten dat ze met het betalen van hun reservering de uitbreiding van de Teslafabriek mee helpen opstarten, dat heeft Musk ook bij de presentatie van de Model 3 duidelijk gemaakt.

    En bovendien, reken er maar op dat die 1000 Euro investering zich snel terugbetaalt als je die auto geleverd krijgt. Tegen die tijd zal er een levendige handel in Model 3s zijn ontstaan en kan je hem meteen voor een paar duizend Euro extra weer doorverkopen.