Autoreclame-uitgaven stijgen 4,6%
In totaal werd er 11% meer uitgegeven aan actiecampagnes dan in 2007. Verder ging 30% van de mediabestedingen op aan introductiecampagnes. De grootste campagnes waren voor de Ford Fiesta (bijna 4,7 miljoen), de Volkswagen Golf (4,2 miljoen) en de Citroen C5 (3,8 miljoen).
minder aan milieu
De automerken gaven minder uit aan milieugerelateerde campagnes. In 2007 waren deze nog goed voor 8,2 % van de bestedingen, ten opzichte van 5,8% vorig jaar. Aan de andere kant liepen ook de uitgaven voor suv-reclames sterk terug (-65%).
De top-5 adverteerders bleef ongewijzigd:
1) Toyota (26,4 miljoen euro, 16,9% meer dan in 2007),
2) Opel (23,9 mln, +26%),
3) Volkswagen (21,8 mln, +30,5%),
4) Renault (21,4 mln, 4,3%),
5) Peugeot (17,3 mln, -19%).