Middenklasser bij Maserati, afzet moet verzevenvoudigen

Martijn Roede Martijn Roede

Daarvoor is het geplande nieuwe instapmodel dat in 2013 op de markt komt cruciaal. Dat heeft Thomas Hajek, de baas van Maserati voor elf Europee landen, bevestigd in het Duitse tijdschrift Auto Motor und Sport. De vierdeurs sedan moet een afzet genereren van twintigduizend eenheden per jaar. Van de auto zou ook een hybride versie gemaakt worden. Dergelijke aantallen kan men niet bouwen in Modena, want daar is maar een capaciteit van tienduizend stuks. Daarom moet de kleine Maserati worden gebouwd in de fabriekshallen die men overnam van Bertone.

In de uitloopfase van de grote Quattroporte rekent men nog op een jaarafzet van vijftienhonderd stuks. Maar de nieuwe versie moet vanaf 2012 een afzet opleveren van acht- tot negenduizend stuks. Van de Gran Tourismo denkt Hajek dan nog 2,4 duizend eenheden af te zetten en van de Gran Cabrio nog ‘ns tweeduizend, samen 4,4 duizend. Maar dat zouden er door het vergrote dealernetwerk vijfduizend moeten kunnen worden.    

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

 
 
Middenklasser bij Maserati, afzet moet verzevenvoudigen | Automotive Online

Middenklasser bij Maserati, afzet moet verzevenvoudigen

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.