Big Event stuwt Opel naar koppositie septemberverkoop
Dat blijkt uit cijfers van RDC.
Opel is het enige merk dat in september een marktaandeel van boven de tien procent wist te realiseren. In september vond Opels verkoopshow Big Event plaats, traditioneel geeft deze een boost aan de registratiecijfers. Opel registreerde meer dan vierduizend auto’s (12%). Volkswagen (8,9%) en Renault (8,1%) volgen op gepaste afstand. Bekijk in onze rubriek Kennisbank het complete verkoopoverzicht.
Mitsubishi zag het marktaandeel fors onderuit gaan. Het merk zag het aantal registraties met 65 procent dalen. Over heel 2016 staat het merk 55 procent in de min. Inmiddels is de Space Star goed voor bijna twee derde van de Mitsubishi-registraties. Van de Outlander zijn er dit jaar 602 geregistreerd.
Nederland is een van de weinige Europese markten waar de registraties dalen. Het zijn vooral private lease-acties die de verkoop op peil houden.