Autotrack lanceert eigen autoverzekering

Redactie Redactie
• Laatste update:

“In deze periode krijgen klanten een aanbieding voor onze Autotrack verzekering”, zegt Albertien van der Hoeven, marketing director bij Autotrack.nl. “Uiteraard hopen we op een hoge conversie van de gratis verzekering naar onze doorlopende verzekering. Ons primaire doel is echter niet om geld op te autoverzekering te verdienen, maar om consumenten via Autotrack.nl naar de showroom van de bij ons aangesloten bedrijven te leiden”, zegt Van der Hoeven. Volgens haar hebben autobedrijven ook de mogelijkheid om hun klant zelf een verzekeringsaanbieding te doen. Bij eventuele schade heeft het autobedrijf zelf de mogelijkheid om die af te handelen.

Voor Aon lijkt een dergelijke constructie risicovol – in die zin dat het bedrijf geen premie-inkomsten ontvangt, maar wellicht wel claims moet uitbetalen. De voorwaarden voor de auto en de verzekerden zijn dezelfde als die in een reguliere verzekering, zegt commercieel directeur Chris Laarman van Aon. “Wij hebben uiteraard berekend wat het risico voor ons zou zijn om dit product in de markt te zetten en dat afgewogen tegen de mogelijke conversie na afloop van die twee weken. Daaruit concluderen we dat het niet alleen een innovatieve manier is van verzekeren, maar een die uiteindelijk ook voldoende conversie oplevert.”

Over de verwachte conversie worden geen mededelingen gedaan. Aon brengt de autoverzekering van Autotrack onder bij verzekerings-maatschappij Zürich, via Turien & Co Assuradeuren.

(Foto Pieter Magielsen)

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autotrack lanceert eigen autoverzekering | Automotive Online

Autotrack lanceert eigen autoverzekering

Redactie Redactie
• Laatste update:

“In deze periode krijgen klanten een aanbieding voor onze Autotrack verzekering”, zegt Albertien van der Hoeven, marketing director bij Autotrack.nl. “Uiteraard hopen we op een hoge conversie van de gratis verzekering naar onze doorlopende verzekering. Ons primaire doel is echter niet om geld op te autoverzekering te verdienen, maar om consumenten via Autotrack.nl naar de showroom van de bij ons aangesloten bedrijven te leiden”, zegt Van der Hoeven. Volgens haar hebben autobedrijven ook de mogelijkheid om hun klant zelf een verzekeringsaanbieding te doen. Bij eventuele schade heeft het autobedrijf zelf de mogelijkheid om die af te handelen.

Voor Aon lijkt een dergelijke constructie risicovol – in die zin dat het bedrijf geen premie-inkomsten ontvangt, maar wellicht wel claims moet uitbetalen. De voorwaarden voor de auto en de verzekerden zijn dezelfde als die in een reguliere verzekering, zegt commercieel directeur Chris Laarman van Aon. “Wij hebben uiteraard berekend wat het risico voor ons zou zijn om dit product in de markt te zetten en dat afgewogen tegen de mogelijke conversie na afloop van die twee weken. Daaruit concluderen we dat het niet alleen een innovatieve manier is van verzekeren, maar een die uiteindelijk ook voldoende conversie oplevert.”

Over de verwachte conversie worden geen mededelingen gedaan. Aon brengt de autoverzekering van Autotrack onder bij verzekerings-maatschappij Zürich, via Turien & Co Assuradeuren.

(Foto Pieter Magielsen)

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.