Mercedes-rijders meest trouw aan hun merk

Redactie Redactie
• Laatste update:

Terwijl in loyaliteitsmetingen bijna de helft (48%) van de occasionbezitters zegt het eigen merk trouw te willen blijven bij de aanschaf van een nieuwe occasion, blijkt in de praktijk dat slechts 40 procent daadwerkelijk weer een auto van hetzelfde merk koopt.

Bij Audi is het verschil tussen de deze voorgenomen loyaliteit (bij Audi 63%) en de daadwerkelijke loyaliteit (bij Audi 36%) het grootst. Dit komt vooral doordat het aanbod niet aansluit op de vraag. Mercedes-rijders zijn het meest trouw aan hun merk. Ruim de helft kiest bij de volgende auto weer voor dit merk.

Lees alles over het onderzoek in de nieuwe Automotive, die vrijdag verschijnt. Abonnees kunnen het blad nu al online lezen.

In het onderzoek is gekeken naar de occasionverkopen van het afgelopen jaar ten opzichte van vijf jaar geleden. In vijf jaar tijd is de merktrouw bij Toyota en Citroen enorm afgenomen, blijkt uit de cijfers.

Onderzoek naamsbekendheid
Vorige maand liet Automotive onderzoek doen naar de naamsbekendheid van schadeketens, garageformules en autobedrijven. Die bleek onder consumenten erg laag. Het artikel over de naamsbekendheid kunnen abonnees hier lezen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Mercedes-rijders meest trouw aan hun merk | Automotive Online

Mercedes-rijders meest trouw aan hun merk

Redactie Redactie
• Laatste update:

Terwijl in loyaliteitsmetingen bijna de helft (48%) van de occasionbezitters zegt het eigen merk trouw te willen blijven bij de aanschaf van een nieuwe occasion, blijkt in de praktijk dat slechts 40 procent daadwerkelijk weer een auto van hetzelfde merk koopt.

Bij Audi is het verschil tussen de deze voorgenomen loyaliteit (bij Audi 63%) en de daadwerkelijke loyaliteit (bij Audi 36%) het grootst. Dit komt vooral doordat het aanbod niet aansluit op de vraag. Mercedes-rijders zijn het meest trouw aan hun merk. Ruim de helft kiest bij de volgende auto weer voor dit merk.

Lees alles over het onderzoek in de nieuwe Automotive, die vrijdag verschijnt. Abonnees kunnen het blad nu al online lezen.

In het onderzoek is gekeken naar de occasionverkopen van het afgelopen jaar ten opzichte van vijf jaar geleden. In vijf jaar tijd is de merktrouw bij Toyota en Citroen enorm afgenomen, blijkt uit de cijfers.

Onderzoek naamsbekendheid
Vorige maand liet Automotive onderzoek doen naar de naamsbekendheid van schadeketens, garageformules en autobedrijven. Die bleek onder consumenten erg laag. Het artikel over de naamsbekendheid kunnen abonnees hier lezen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.