Auto.nl (Louwman Group) sluit Broekhuis Groep aan
De samenwerking tussen Auto.nl en Broekhuis Groep wordt bevestigd door Martijn Bovée, general manager bij de Louwman-dochter. Broekhuis kan ook occasions op het platform plaatsen, mits ze aangeboden worden tegen de Auto.nl voorwaarden. Het verkoopplatform krijgt een fixed fee per verkochte auto en verzorgt zelf de aflevering.
Louwman Group-dochter Auto.nl biedt nieuwe en gebruikte auto’s aan die volledig online gekocht kunnen worden. “We willen daarbij alle merken kunnen aanbieden”, stelt Bovée. “Door deze samenwerking met Broekhuis bieden we bijna alle merken en hebben we eveneens bijna landelijke dekking. Ons doel is dat we de top 75 meest verkochte modellen kunnen aanbieden.”
Veel energie
Auto.nl heeft geen ambitie om meer partijen aan te sluiten dan noodzakelijk is voor landelijke dekking. “Wij worden geen platform waarop iedereen auto’s kan aanbieden. Om van Auto.nl een succes te maken, moeten de partijen veel energie in de samenwerking stoppen. Dat is nu al hard werken, laat staan dat we met veel partners zouden werken”, zegt Bovée.
Auto.nl ging ongeveer een jaar geleden live. Inmiddels zijn er tientallen auto’s verkocht via het platform. Voor dit jaar ligt de doelstelling op 250 verkochte auto’s.
Eind april bleek uit onderzoek van Webwinkel voor Auto’s dat meer dan de helft van consumenten klaar is voor de online aankoop van een occasion.