Bonussen zorgen voor verkoopexplosie in juni

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Hans van Vliet

    9.000 Registraties op de laatste dag van de maand geven de zogenaamde verkoopexplosie een vertekend beeld. Deze auto’s komen bij de dealers te staan met een geregistreerd kenteken op juni. De dealers zullen proberen dus als eerste dit soort auto’s te verkopen om ook de bank weer tevreden te stellen. Al met al geven de cijfers een vertekend beeld van de werkelijke situatie. De importeurs blijven op een dergelijke werkwijze hun dealers maar volstoppen en schuiven daadwerkelijke verkopen voor zich uit. De geregistreerde auto’s worden beloond met enkele honderden euro’s extra, maar als dit soort wagens een paar maanden onverkocht blijven staan wordt het moeilijker verkopen want de klant wil een vers afgegeven kenteken. Daarmee is het voordeel van de dealers direct geëlimineerd. Al met al een verschuiving van resultaten over de maand juni en geen reëel beeld van de huidige markt.

  • Mark Horsten

    Is het die dekselse importeurs toch weer gelukt om binnen een jaar na de crisis de dealers weer helemaal tot de nek toe te vullen. Hebben de dealers dan helemaal niets geleerd van het verleden? Ik schat in dat er ook mooie financieringen zijn afgesloten van zeker wel drie maanden rentevrij. Daarna zullen ze wel erg duur worden. Dealers die dan nog van dit soort auto’s hebben staan, moeten zich dan echt zorgen gaan maken en niet gaan lopen zeuren en klagen hoe het zo heeft kunnen lopen.

  • W.Jollen

    De dealers die hier aan meewerken hebben in de afgelopen jaren niets geleerd. De importeur heeft de macht en is de baas in huis. Jammer. Een hecht dealer genootschap met lef zal mijn gedachte moeten optreden tegen dit soort praktijken en de geregistreerde aantallen zullen naar het publiek moeten worden geschoond van de niet reële tenaamstellingen. Beseffen de importeurs niet dat zij spelen met vuur of willen zij op een goedkope manier af van overtollige dealers?

Bonussen zorgen voor verkoopexplosie in juni | Automotive Online

Bonussen zorgen voor verkoopexplosie in juni

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Hans van Vliet

    9.000 Registraties op de laatste dag van de maand geven de zogenaamde verkoopexplosie een vertekend beeld. Deze auto’s komen bij de dealers te staan met een geregistreerd kenteken op juni. De dealers zullen proberen dus als eerste dit soort auto’s te verkopen om ook de bank weer tevreden te stellen. Al met al geven de cijfers een vertekend beeld van de werkelijke situatie. De importeurs blijven op een dergelijke werkwijze hun dealers maar volstoppen en schuiven daadwerkelijke verkopen voor zich uit. De geregistreerde auto’s worden beloond met enkele honderden euro’s extra, maar als dit soort wagens een paar maanden onverkocht blijven staan wordt het moeilijker verkopen want de klant wil een vers afgegeven kenteken. Daarmee is het voordeel van de dealers direct geëlimineerd. Al met al een verschuiving van resultaten over de maand juni en geen reëel beeld van de huidige markt.

  • Mark Horsten

    Is het die dekselse importeurs toch weer gelukt om binnen een jaar na de crisis de dealers weer helemaal tot de nek toe te vullen. Hebben de dealers dan helemaal niets geleerd van het verleden? Ik schat in dat er ook mooie financieringen zijn afgesloten van zeker wel drie maanden rentevrij. Daarna zullen ze wel erg duur worden. Dealers die dan nog van dit soort auto’s hebben staan, moeten zich dan echt zorgen gaan maken en niet gaan lopen zeuren en klagen hoe het zo heeft kunnen lopen.

  • W.Jollen

    De dealers die hier aan meewerken hebben in de afgelopen jaren niets geleerd. De importeur heeft de macht en is de baas in huis. Jammer. Een hecht dealer genootschap met lef zal mijn gedachte moeten optreden tegen dit soort praktijken en de geregistreerde aantallen zullen naar het publiek moeten worden geschoond van de niet reële tenaamstellingen. Beseffen de importeurs niet dat zij spelen met vuur of willen zij op een goedkope manier af van overtollige dealers?