Autowebwinkels groeien tegen de verdrukking in
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Voor auto’s in het kleine prijs segment is dit één van de weinige manieren om ze met enig rendement te verkopen.
Voor het hogere segment word de webwinkel voorlopig nog ingezet om het verkoopproces in te korten , dus met per verkoper/outlet.
Het dealerrendement is voor een consument echt geen criterium bij de keuze om een auto wel of niet via een website te kopen. Het gaat om gepercipieerde risico van online kopen. Kia heeft sinds 2006 stelselmatig geinvesteerd in digital media en gestreefd om op dit vlak toonaagevend te zijn. Dat beleid lijkt zich nu uit te betalen.
Ik wil die groei toch wel wat nuanceren. Als je groeit van 1 naar 2 is dat 100%. Laat mij maar een auto lekker voelen en ruiken dat is emotie genieten en passie.
@Ruth: helemaal met je eens.