11% Nederlanders gaat elektrisch rijden binnen 5 jaar
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Dit kan niet anders dan een grote vergissing zijn; het is absoluut ondenkbaar dat in een periode van 5 jaar 11% van de huidige automobilisten een volledig elektrische auto aanschaft, mind you dat zou 800.000 elektrische voertuigen betekenen, waar tenminste 2 miljoen laadpalen voor nodig zijn. Naar mijn (optimistische) inschatting zal hooguit 2 (twee) procent de komende 5 jaar de overstap serieus overwegen.
Dat Cendris denkt dat 11% nog aan de lage kant is maakt alleen maar duidelijk dat Cendris nog verdraaid weinig verstand heeft van ons vakgebied, de Automotive branche.
Het is te hopen dat dit onderwerp op het congres Duurzame Mobiliteit aan de orde komt in een panel discussie, want dan zijn er geheid voldoende vakkundigen aanwezig om gemotiveerd duidelijk te maken dat 11% volledig elektrisch in 5 jaar pure onzin is.
Even anders rekenen Roel:
11% x verkopen over 5 jaar (5 x 400.000) = 220.000. Nog steeds ontzetten veel inderdaad.
Ik verbaas mij over het feit dat het aantal dieselrijders dat wil overstappen op elektrisch groter is dan het aantal benzinerijders. Je zou verwachten dat dieselrijders kilometervreters zijn en dus eerder naar hybride of range extender zouden neigen….
Dat doet mij deugd,heb zelf de nieuwe BMW i3 EV besteld en inmiddels 44 zonnepanelen op mijn huis,the future is bright!!
@ Marc Boller – Het bericht zegt (letterlijk) dat 11% van de automobilisten denkt over 5 jaar elektrisch te rijden. Er zijn ruim 7 miljoen automobilisten; ik kan het niet anders maken dan 800.000. Ik denk dat ook 11% van 2 miljoen (nieuwe verkopen in 5 jaar) niet haalbaar is.
Het percentage dat ook daadwerkelijk een elektrische auto koopt verschilt natuurlijk van het percentage dat denkt een elektrische auto te kopen.