Alarmcentrales: don’t call us, we call you

Redactie Redactie
• Laatste update:

VHD en Europ Assistance werken al langer samen. Daar is nu RAC bijgekomen, in een Europese samenwerking. “Alle drie de organisaties blijven afzonderlijk van elkaar bestaan. We zijn samen gaan werken, omdat we zo een Europees dekkend netwerk hebben”, aldus Gerben Koopman, commercieel directeur van VHD. “Door de samenwerking zorgen we dat op Europees niveau gelijkwaardige hulpverlening wordt geboden.”

De samenwerking blijft, net zoals nu, een business-to-business-to-consumer model: de hulpdiensten hebben bijvoorbeeld een contract met een autofabrikant. Als de consument pech heeft belt hij het nummer van zijn automerk en krijgt dan iemand van de betreffende hulpdienst aan de lijn. Nu kan hij dus ook een telefoontje verwachten vanuit zijn automerk om hem te waarschuwen voor naderend auto-onheil.

De bedrijven richten zich op mobiliteitshulpverlening vooraf. “De nieuwe auto’s verzamelen veel data. Hierdoor kunnen wij bijvoorbeeld zien dat een accu het niet lang meer redt. We bellen de eigenaar van de auto dan preventief op, om ervoor te zorgen dat hij niet strandt”, vertelt Koopman.

Het preventief bellen van klanten, zorgt dat de dienstverlening goed kan worden gepland. “Doordat wij de klanten benaderen, weten we hoeveel werk op ons wacht”, vertelt Koopman.

Naast hulpverlening analyseren de bedrijven ook de verzamelde data. “We koppelen aan de autofabrikanten onze bevindingen over hun auto’s terug.”

De dienstverlening wordt aangeboden in 26 landen in Europa. VHD is aangesloten bij ROB-net

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Alarmcentrales: don’t call us, we call you | Automotive Online

Alarmcentrales: don’t call us, we call you

Redactie Redactie
• Laatste update:

VHD en Europ Assistance werken al langer samen. Daar is nu RAC bijgekomen, in een Europese samenwerking. “Alle drie de organisaties blijven afzonderlijk van elkaar bestaan. We zijn samen gaan werken, omdat we zo een Europees dekkend netwerk hebben”, aldus Gerben Koopman, commercieel directeur van VHD. “Door de samenwerking zorgen we dat op Europees niveau gelijkwaardige hulpverlening wordt geboden.”

De samenwerking blijft, net zoals nu, een business-to-business-to-consumer model: de hulpdiensten hebben bijvoorbeeld een contract met een autofabrikant. Als de consument pech heeft belt hij het nummer van zijn automerk en krijgt dan iemand van de betreffende hulpdienst aan de lijn. Nu kan hij dus ook een telefoontje verwachten vanuit zijn automerk om hem te waarschuwen voor naderend auto-onheil.

De bedrijven richten zich op mobiliteitshulpverlening vooraf. “De nieuwe auto’s verzamelen veel data. Hierdoor kunnen wij bijvoorbeeld zien dat een accu het niet lang meer redt. We bellen de eigenaar van de auto dan preventief op, om ervoor te zorgen dat hij niet strandt”, vertelt Koopman.

Het preventief bellen van klanten, zorgt dat de dienstverlening goed kan worden gepland. “Doordat wij de klanten benaderen, weten we hoeveel werk op ons wacht”, vertelt Koopman.

Naast hulpverlening analyseren de bedrijven ook de verzamelde data. “We koppelen aan de autofabrikanten onze bevindingen over hun auto’s terug.”

De dienstverlening wordt aangeboden in 26 landen in Europa. VHD is aangesloten bij ROB-net

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.