Leveringsprobleem Ampera-e op Duitse markt

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
De Ampera-e werd in Noorwegen aan pers en publiek gepresenteerd. Foto: Opel

Automotive concludeerde vorige maand al dat er slechts een paar honderd Ampera-e’s beschikbaar komen voor de Nederlandse markt, terwijl dealers verwachten er duizenden te kunnen verkopen. Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine is de situatie in Duitsland zelf niet beter. “Van de 2.400 Opel-dealers in Duitsland krijgen er slechts 44 de Ampera-e. Die dealers krijgen samen slechts zo’n 400 auto’s”, citeert het dagblad een dealer. Andere bronnen van de krant noemen een totaalaantal van honderd auto’s voor alle dealers. Deze gaan met voorrang naar fleetowners.

‘De nieuwe Trabant’

De krant vermoedt dat General Motors, tot voor kort het moederbedrijf van Opel, de beperkte productiecapaciteit van de Ampera-e voor zichzelf reserveert. De auto rolt van dezelfde productielijn in de VS (Michigan) als de identieke Chevrolet Bolt – en daarvan zijn er sinds december vorig jaar al 4.963 verkocht. De weinige Ampera’s die wél geproduceerd worden, gaan met voorrang naar Noorwegen, waar zeer gunstige regelingen bestaan voor elektrische auto’s. De Frankfurter Allgemeine citeert een dealer die denkt dat het wel tot eind 2018 of begin 2019 kan duren voor de Ampera-e aan particuliere klanten wordt geleverd, waarbij de klant waarschijnlijk niet kan kiezen voor uitrustingsniveau of kleur. “Succesnummer Trabant, wederopgestaan in Rüsselsheim anno 2017”, sneert de Frankfurter Allgemeine tot slot.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Leveringsprobleem Ampera-e op Duitse markt | Automotive Online

Leveringsprobleem Ampera-e op Duitse markt

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
De Ampera-e werd in Noorwegen aan pers en publiek gepresenteerd. Foto: Opel

Automotive concludeerde vorige maand al dat er slechts een paar honderd Ampera-e’s beschikbaar komen voor de Nederlandse markt, terwijl dealers verwachten er duizenden te kunnen verkopen. Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine is de situatie in Duitsland zelf niet beter. “Van de 2.400 Opel-dealers in Duitsland krijgen er slechts 44 de Ampera-e. Die dealers krijgen samen slechts zo’n 400 auto’s”, citeert het dagblad een dealer. Andere bronnen van de krant noemen een totaalaantal van honderd auto’s voor alle dealers. Deze gaan met voorrang naar fleetowners.

‘De nieuwe Trabant’

De krant vermoedt dat General Motors, tot voor kort het moederbedrijf van Opel, de beperkte productiecapaciteit van de Ampera-e voor zichzelf reserveert. De auto rolt van dezelfde productielijn in de VS (Michigan) als de identieke Chevrolet Bolt – en daarvan zijn er sinds december vorig jaar al 4.963 verkocht. De weinige Ampera’s die wél geproduceerd worden, gaan met voorrang naar Noorwegen, waar zeer gunstige regelingen bestaan voor elektrische auto’s. De Frankfurter Allgemeine citeert een dealer die denkt dat het wel tot eind 2018 of begin 2019 kan duren voor de Ampera-e aan particuliere klanten wordt geleverd, waarbij de klant waarschijnlijk niet kan kiezen voor uitrustingsniveau of kleur. “Succesnummer Trabant, wederopgestaan in Rüsselsheim anno 2017”, sneert de Frankfurter Allgemeine tot slot.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.