Vier nieuwe gezichten in management Stellantis Nederland

Stellantis • Kim Kreber is helemaal nieuw binnen de organisatie, terwijl Frans van der Werf, Sander Boer en Mathieu Sponselee van functies veranderen.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Stellantis

Stellantis Nederland heeft op vier posities nieuwe managementleden benoemd. Dat meldt het concern.

Kim Kreber is met ingang van half mei gestart als director CMO bij Stellantis Nederland. Zij was hiervoor operations director bij Sodexo. Daarvoor heeft zij ruime ervaring opgedaan in de automotive branche, waaronder zo’n vijf jaar bij Kia Motors Nederland, onder meer als marketing director.

Sander Boer is per 1 april 2024 aangesteld als director Parts & Services. Hij bekleedde hiervoor de functie van Manager Sales & Service bekleedde.

Frans van der Werf is aangesteld als brand director Leapmotor, het nieuwste merk in het portfolio van Stellantis. Het Chinese merk komt met zijn elektrisch aangedreven modellen ook in Nederland op de markt. Sinds 2022 was hij actief als Sales Operations manager bij Stellantis Nederland.

De vierde wijziging betreft Mathieu Sponselee. Met ingang van 1 juli 2024 is hij Director B2B bij Stellantis Nederland. Sponsolee trad drie jaar geleden toe tot de Nederlandse Stellantis-organisatie. Daarvoor werkte hij meer dan veertien jaar in de leasewereld bij Alphabet.

Sander Boer vervangt Andres van der Kuil, Kim Kreber vervangt Leo den Haan, Mathieu vervangt Pin de Graauw (die Stellantis verlaat) en Frans van der Werf heeft een nieuwe functie.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.