‘Schrappen reiskostenvergoeding leidt tot lawyers paradise’

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Gerard

    Ik rijd een leaseauto die wordt gebruikt als werkpaard. Er is geen sprake van vast woon-werk verkeer. Mijn werk bestaat uit het bezoeken van bedrijven door het hele land. Er is niet zo nauw gekeken naar de aanschafprijs want de auto wordt privé niet gebruikt. Naast de leaseauto hebben we een privé-auto en een jong-timer, daar wordt ook wegenbelasting etc. voor betaald. Het kan niet zo zijn dat de overheid iedereen over één kam gaat scheren. De meeste van ons kunnen goed rekenen en het mag duidelijk zijn; als je dit van tevoren weet dan kun je daar rekening mee houden.
    Wij moeten ervoor strijden dat iedereen tot het einde van zijn of haar leasecontract de huidige regeling kan aanhouden. Je kunt de mensen niet plotseling confronteren met deze enorme kostenstijging door ze maar tegen de muur te zetten. Het lijkt meer op crimineel gedrag. Sluit u a.u.b. aan bij http://www.verenigingautovandezaak.nl, hoe meer hoe beter.

  • Marcel

    Hierbij nog een situatie: ik heb 2 prive auto’s en 1 zakelijke auto (25%) voor uitsluitend zakelijk kilometers. Als het allemaal doorgaat gaat mijn netto inkomen € 4375,00 in zijn achteruit. Oplossing zou kunnen zijn 1 prive auto met teveel afschrijving verkopen of prive kilometers gaan maken met de zakelijke auto. Mijn werkgever geeft aan: MAXIMAAL 6000 PRIVE kilometers per jaar. Kosten per KM 0,73 !! Krankzinnig natuurlijk. Ik sluit mij aan bij de vereniging. U ook?

‘Schrappen reiskostenvergoeding leidt tot lawyers paradise’ | Automotive Online

‘Schrappen reiskostenvergoeding leidt tot lawyers paradise’

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Gerard

    Ik rijd een leaseauto die wordt gebruikt als werkpaard. Er is geen sprake van vast woon-werk verkeer. Mijn werk bestaat uit het bezoeken van bedrijven door het hele land. Er is niet zo nauw gekeken naar de aanschafprijs want de auto wordt privé niet gebruikt. Naast de leaseauto hebben we een privé-auto en een jong-timer, daar wordt ook wegenbelasting etc. voor betaald. Het kan niet zo zijn dat de overheid iedereen over één kam gaat scheren. De meeste van ons kunnen goed rekenen en het mag duidelijk zijn; als je dit van tevoren weet dan kun je daar rekening mee houden.
    Wij moeten ervoor strijden dat iedereen tot het einde van zijn of haar leasecontract de huidige regeling kan aanhouden. Je kunt de mensen niet plotseling confronteren met deze enorme kostenstijging door ze maar tegen de muur te zetten. Het lijkt meer op crimineel gedrag. Sluit u a.u.b. aan bij http://www.verenigingautovandezaak.nl, hoe meer hoe beter.

  • Marcel

    Hierbij nog een situatie: ik heb 2 prive auto’s en 1 zakelijke auto (25%) voor uitsluitend zakelijk kilometers. Als het allemaal doorgaat gaat mijn netto inkomen € 4375,00 in zijn achteruit. Oplossing zou kunnen zijn 1 prive auto met teveel afschrijving verkopen of prive kilometers gaan maken met de zakelijke auto. Mijn werkgever geeft aan: MAXIMAAL 6000 PRIVE kilometers per jaar. Kosten per KM 0,73 !! Krankzinnig natuurlijk. Ik sluit mij aan bij de vereniging. U ook?