AHGN lanceert statistisch filter

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het statistisch filter moet na de zomer, als onderdeel van een nieuw automatiseringssysteem, worden uitgerold. “Diverse opdrachtgevers hebben naast de technische filters al wel een statistisch filter, beaamt AHGN-directeur Guus van Dreven. “Maar een van de nadelen voor een schadebedrijf is dat je dan pas achteraf, dus nadat de schadecalculatie is afgegeven aan de opdrachtgever, wordt beoordeeld. Nu zie je als hersteller zelf of het gecalculeerde schadebedrag binnen de bandbreedte valt. Wij kunnen op deze manier dus onder meer de kosten van het hercalculeren besparen, of zelfs expertisekosten. En opdrachtgevers die zelf nog geen filtersysteem hebben, kunnen zich deze investering wat ons betreft besparen.”
 
Naast de toetsingscriteria voor kwaliteitsborging die AHGN zelf in het systeem opneemt, kunnen er ook opdrachtgeverspecifieke criteria, waaronder schadelastbeheersing, aan worden gekoppeld. Het systeem, dat is ontwikkeld in samenwerking met adviesbureau BCE, moet eind dit jaar bij alle AHGN-leden operationeel zijn.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

AHGN lanceert statistisch filter | Automotive Online

AHGN lanceert statistisch filter

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het statistisch filter moet na de zomer, als onderdeel van een nieuw automatiseringssysteem, worden uitgerold. “Diverse opdrachtgevers hebben naast de technische filters al wel een statistisch filter, beaamt AHGN-directeur Guus van Dreven. “Maar een van de nadelen voor een schadebedrijf is dat je dan pas achteraf, dus nadat de schadecalculatie is afgegeven aan de opdrachtgever, wordt beoordeeld. Nu zie je als hersteller zelf of het gecalculeerde schadebedrag binnen de bandbreedte valt. Wij kunnen op deze manier dus onder meer de kosten van het hercalculeren besparen, of zelfs expertisekosten. En opdrachtgevers die zelf nog geen filtersysteem hebben, kunnen zich deze investering wat ons betreft besparen.”
 
Naast de toetsingscriteria voor kwaliteitsborging die AHGN zelf in het systeem opneemt, kunnen er ook opdrachtgeverspecifieke criteria, waaronder schadelastbeheersing, aan worden gekoppeld. Het systeem, dat is ontwikkeld in samenwerking met adviesbureau BCE, moet eind dit jaar bij alle AHGN-leden operationeel zijn.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.