Autoschadehuis: schade-aanbod daalt
In haar halfjaarbericht meldt Markeur dat dochteronderneming Het Autoschadehuis “last heeft van een dalende schademarkt en een steeds sterkere sturing van verzekeraars”. De Vos, desgevraagd: “We zien ook bij klanten die alle schades naar ons brengen, een dalend aanbod. Daarnaast zien we de tariefsstrijd in de schademarkt in ons resultaat terug.”
Verzekeraars zijn steeds beter in staat om de verzekerden naar hun eigen netwerken te sturen bij schades, constateert De Vos. En als je dan niet bovenaan de voorkeurslijst staat, daalt dus het aantal gestuurde schades. “Door de prijsconcurrentie daalde ook onze rating bij Schadegarant (dat beoordeelt schadebedrijven op diverse criteria, waaronder prijs; het werkaanbod hangt af van de rating die hierop volgt – red). We hebben mede daarom inmiddels zelf ook een tariefswijziging doorgevoerd.”
Op de foto Mark de Vos (fotograaf Paul Voorham).