Beelen opent nieuw Athlon Service Centre
Athlon Service Center is een one-stop-shopping concept voor de leaserijders van Athlon; zij kunnen terecht voor onderhoud en reparatie. De ambitie van Athlon is om het concept op zo`n tien locaties in Nederland te voeren, in samenwerking met andere marktpartijen.
Marc Kurstjens, operationeel directeur Athlon Car Lease, gaat daarbij onder meer op zoek naar leegstaande voormalige dealershowrooms. Ook het pand in Almere was voorheen een dealerpand, zegt Beelen. “We hebben met succes de leegstaande showroomruimte kunnen omtoveren naar werkplaats in samenwerking met Explora en Brekupa. Zij hebben de inrichting van de werkplaats verzorgd op het gebied van materiaal, lucht en olievoorziening.”
In 2009 gingen Athlon Car Lease en Frank Beelen een 10-jarige samenwerking aan voor het onderhoud van leaseauto’s in de regio tussen Den Haag en Amsterdam. In de vestigingen worden alleen leaserijders geholpen, zegt Frank Beelen. “Het streven is tussen de 30 en 50 doorgangen per dag. Wij krijgen van Athlon de gegevens en bellen de berijders zelf voor het maken van een afspraak. We zijn dus niet veel marketingkosten kwijt om de werkplaats gevuld te krijgen, en we hebben maar een debiteur. Dat scheelt me al snel 3 fte’s.”
Samenwerking met Rijsbergen
Beelen is zelf van plan om nog een Athlon Service Centre te openen, in de Randstad. “Een locatie heb ik nog niet.” Ook die derde vestiging wordt naar verwachting een voormalig showroom. Daar moet, net als bij de vestiging in Almere, ook een grossier bij in. “Dat scheelt levertijd, en daarnaast betekent het minder verkeer op de weg.” In Almere zit een vestiging van Rijsbergen, Parts Almere.
Beelen heeft naast de twee Athlon-onderhoudsvestigingen ook een merkonafhankelijk autobedrijf voor de zakelijke markt in Lisserbroek, en een universeel autobedrijf voort de particuliere markt in Lisse.
Op de foto de eerste ACC-vestiging, in Lisserbroek.