Chris Visscher: geen geld verbranden met Infiniti
Visscher wil in de komende jaren rustig bouwen aan een nieuwe organisatie, zodat het merk over een paar jaar in staat is om de beoogde 2.500 nieuwe Infiniti`s te verkopen. Infiniti komt de komende jaren met kleinere en zuinigere modellen. “We spelen dit jaar break-even met Infiniti. Maar we hebben ons derde pand wel uitgesteld. Schalen is het toverwoord. De uitgaven moeten, en dat geldt voor alle bedrijven in de branche, in lijn zijn met de omzet.”
AutoRAI
Visscher vindt het persoonlijk jammer dat de AutoRAI niet doorgaat. “Maar met Infiniti waren we daar sowieso niet naartoe gegaan.”
Met zijn dealerschappen is hij dit jaar begonnen met het uitrollen van een nieuw aftersalesmodel. “Wij kiezen voor een cafetariamodel waarbij we heel gericht gaan kijken hoe we een klant het beste van dienst kunnen zijn met wat voor soort onderhoud. Dat betekent weliswaar dat we minder dure buurten verkopen, maar dat compenseren we met veel meer middelgrote en kleine beurten.”
Verder bespreekt Visscher nog het succes van de Mégane, de problemen die de Laguna II voor het merk opleverde en de winterbandenhausse.
Topmanagers
In de serie De Bestuurdersstoel wordt tien weken lang elke week een topmanager uit de branche aan de tand gevoeld door journalisten van Automotive en Autokompas, te weten Luberto van Buiten, Jelle Heidstra en Bart Kuijpers. Het programma wordt mogelijk gemaakt door onderdelenleverancier Doyen Auto en informatieleverancier Buitenhuis Automotive.
Bekijk het programma hieronder.