’48 Volt hybridetechniek verdrijft dieselmotor’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Schaeffler technologiedirecteur Peter Gutzmer kan het 48 Volts systeem in combinatie met een benzinemotor een dominante marktpositie in Europa innemen ten koste van dieselmotoren. Gutzmer zegt dit in een interview met Automotive News. Opvallend genoeg wordt de eerste productievariant van de 48 volts hybride gecombineerd met een dieselmotor. Deze aandrijflijn zit in de nieuwe Renault Scenic hybride diesel die niet in Nederland leverbaar is.

Ook bij diesels is volgens Gutzmer winst te behalen bij het terugdringen van de Co2-uitstoot door deze te combineren met een 48-volts elektromotor. “Maar dan heb je wel twee kostbare oplossingen in een auto. Een benzinemotor met een 48-volt hybridesysteem biedt betere Co2-resultaten dan een diesel aandrijflijn tegen lagere kosten.”

48 Volt binnen tien jaar in meerderheid

Schaeffler en Continental verwachten dat 48 Volt systemen in de komende tien jaar de overhand zullen krijgen in hybride voertuigen. Gutzmer denkt zelfs dat 48 Volt de succesvolle full-hybrid systemen van Toyota in onder andere de Prius en Yaris zal vervangen. Volgens Gutzmer heeft de toepassing van hybride techniek de wind mee gekregen door het Volkswagen emissieschandaal

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

’48 Volt hybridetechniek verdrijft dieselmotor’ | Automotive Online

’48 Volt hybridetechniek verdrijft dieselmotor’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Schaeffler technologiedirecteur Peter Gutzmer kan het 48 Volts systeem in combinatie met een benzinemotor een dominante marktpositie in Europa innemen ten koste van dieselmotoren. Gutzmer zegt dit in een interview met Automotive News. Opvallend genoeg wordt de eerste productievariant van de 48 volts hybride gecombineerd met een dieselmotor. Deze aandrijflijn zit in de nieuwe Renault Scenic hybride diesel die niet in Nederland leverbaar is.

Ook bij diesels is volgens Gutzmer winst te behalen bij het terugdringen van de Co2-uitstoot door deze te combineren met een 48-volts elektromotor. “Maar dan heb je wel twee kostbare oplossingen in een auto. Een benzinemotor met een 48-volt hybridesysteem biedt betere Co2-resultaten dan een diesel aandrijflijn tegen lagere kosten.”

48 Volt binnen tien jaar in meerderheid

Schaeffler en Continental verwachten dat 48 Volt systemen in de komende tien jaar de overhand zullen krijgen in hybride voertuigen. Gutzmer denkt zelfs dat 48 Volt de succesvolle full-hybrid systemen van Toyota in onder andere de Prius en Yaris zal vervangen. Volgens Gutzmer heeft de toepassing van hybride techniek de wind mee gekregen door het Volkswagen emissieschandaal

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.