Bosch introduceert How2fix-app voor monteurs
Het bestaande Trouble Ticket System voor Esitronic-gebruikers vervangen door een programma dat Serviceaccel heet. De How2fix-app maakt deel uit van het Serviceaccel-programma.
Recent lanceerde Bosch Mijnboschcarservice waar Bosch Car Services de onderhoudshistorie en facturen van hun auto’s kunnen beheren.
Alleen voor abonnees
Serviceaccel is beschikbaar voor werkplaatsen met een abonnement op Bosch Esitronic werkplaatssoftware en ondersteuning door de technische hotline. In het ticketsysteem kan de monteur kiezen voor ondersteuning bij producten, personenwagens en bestelwagens. Met drag en drop kunnen bijlagen aan de ticket toegevoegd worden.
Tegelijkertijd met Serviceaccel heeft Bosch de app How2Fix voor mobiele applicaties zoals smartphones en tablets gelanceerd. Monteurs kunnen met de app bij de auto zoeken naar oplossingen in de Bosch database en hoeven dit niet meer met hun PC te doen.
iOS en Android
De app leidt monteurs volgens de automotive toeleverancier eenvoudiger en sneller naar de Bosch Vehicle Repair Knowledge Database. De How2Fix-app is er voor Android en iOS smartphones en tablets. De app is beschikbaar in 14 talen waaronder Nederlands.
De app geeft gebruikers toegang tot verschillende Bosch hotline afdelingen zoals diesel, elektronica en de kennisdatabase. Gebruikers die al geregistreerd waren in het voormalige Trouble Ticket System worden automatisch naar het nieuwe ticketsysteem doorgestuurd.