Nieuwe universele remvloeistof Bosch gaat drie jaar mee

Redactie Redactie
• Laatste update:

De ENV4 en ENV6 vloeistoffen hebben volgens Bosch een hoger kookpunt en een lagere viscositeit en smeren het remsysteem. De nieuwe vloeistoffen vervangen, met uitzondering van de LHM- vloeistof voor het hydraulisch systeem van Citroën, alle bestaande remvloeistoffen van de Duitse onderdelenleverancier.

Bosch heeft de nieuwe remvloeistof ontwikkeld omdat moderne remsystemen steeds efficiënter worden. Als gevolg van deze efficiëntie wordt de reactiesnelheid van het ABS en ESP systeem korter en de remvloeistof zwaarder belast.

Door de viscositeit van de vloeistof te verlagen, kunnen moderne remsystemen onder alle omstandigheden hun optimale kracht gebruiken. De viscositeit van de nieuwe vloeistof ligt volgens Bosch aanzienlijk lager dan die van conventionele vloeistoffen.

Kookpunt

Naast de lagere viscositeit, hebben de nieuwe remvloeistoffen een hoger kookpunt dan de oude. Het nieuwe kookpunt van ENV4 is 175 graden en dat van ENV6 185 graden. Met deze waarden heeft ENV4 een hoger kookpunt dan de huidige DOT4 en DOT4 HP remvloeistoffen. Het hoge kookpunt van ENV6 verlaagt de kans op dampbelvorming en fading tot 50 procent.

Bosch stelt verder dat de nieuwe remvloeistof een hoog smeringsgehalte heeft waardoor corrosie in het remsysteem minder kans krijgt.

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe universele remvloeistof Bosch gaat drie jaar mee | Automotive Online

Nieuwe universele remvloeistof Bosch gaat drie jaar mee

Redactie Redactie
• Laatste update:

De ENV4 en ENV6 vloeistoffen hebben volgens Bosch een hoger kookpunt en een lagere viscositeit en smeren het remsysteem. De nieuwe vloeistoffen vervangen, met uitzondering van de LHM- vloeistof voor het hydraulisch systeem van Citroën, alle bestaande remvloeistoffen van de Duitse onderdelenleverancier.

Bosch heeft de nieuwe remvloeistof ontwikkeld omdat moderne remsystemen steeds efficiënter worden. Als gevolg van deze efficiëntie wordt de reactiesnelheid van het ABS en ESP systeem korter en de remvloeistof zwaarder belast.

Door de viscositeit van de vloeistof te verlagen, kunnen moderne remsystemen onder alle omstandigheden hun optimale kracht gebruiken. De viscositeit van de nieuwe vloeistof ligt volgens Bosch aanzienlijk lager dan die van conventionele vloeistoffen.

Kookpunt

Naast de lagere viscositeit, hebben de nieuwe remvloeistoffen een hoger kookpunt dan de oude. Het nieuwe kookpunt van ENV4 is 175 graden en dat van ENV6 185 graden. Met deze waarden heeft ENV4 een hoger kookpunt dan de huidige DOT4 en DOT4 HP remvloeistoffen. Het hoge kookpunt van ENV6 verlaagt de kans op dampbelvorming en fading tot 50 procent.

Bosch stelt verder dat de nieuwe remvloeistof een hoog smeringsgehalte heeft waardoor corrosie in het remsysteem minder kans krijgt.

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.