NTN-SNR introduceert variabele spanrol en demper

Redactie Redactie
• Laatste update:

De aftermarket variant van deze variabele hydraulische aandrijfriemspanner is een van de 33 genomineerden voor de Equip Auto innovatieprijs. Conventionele riemspanners werken volgens NTN-SNR met een hoge riemspanning om de motor te kunnen starten, maar die hoge spanning zorgt ook voor meer weerstand na het starten en daardoor een hoger brandstofverbruik.

Variabel dempingsmechanisme

De automatische riemspanner van NTN-SNR heeft een variabel dempingsmechanisme, waarmee de spanning van de aandrijfriem onder alle bedrijfsomstandigheden van de motor automatisch zo optimaal mogelijk wordt gehouden.

Hydrauliek zorgt ervoor dat de riemspanning tijdens het rijden relatief laag is, waardoor er minder brandstof verbruikt wordt en de CO2-uitstoot lager is. Als de motor tijdens start-stop procedures opnieuw gestart wordt, is de riemspanning hoger om de motor te kunnen starten.

Motorontwerp hoeft niet aangepast te worden

De variabele riemspanner van NTN-SNR kan worden toegepast, zonder dat autofabrikanten het ontwerp van hun motoren hoeven te veranderen.

Zestig vakjournalisten uit 14 landen nomineerden de NTN-SNR riemspanner voor de Equip Auto ‘Grands Prix Internationaux de l’Innovation Automobile’.

In totaal zijn er 33 producten genomineerd waaronder die van Bosch, Valeo, Hella, Celette, Brain Bee en Tenneco met de Monroe OESpectrum schokdempers. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

NTN-SNR introduceert variabele spanrol en demper | Automotive Online

NTN-SNR introduceert variabele spanrol en demper

Redactie Redactie
• Laatste update:

De aftermarket variant van deze variabele hydraulische aandrijfriemspanner is een van de 33 genomineerden voor de Equip Auto innovatieprijs. Conventionele riemspanners werken volgens NTN-SNR met een hoge riemspanning om de motor te kunnen starten, maar die hoge spanning zorgt ook voor meer weerstand na het starten en daardoor een hoger brandstofverbruik.

Variabel dempingsmechanisme

De automatische riemspanner van NTN-SNR heeft een variabel dempingsmechanisme, waarmee de spanning van de aandrijfriem onder alle bedrijfsomstandigheden van de motor automatisch zo optimaal mogelijk wordt gehouden.

Hydrauliek zorgt ervoor dat de riemspanning tijdens het rijden relatief laag is, waardoor er minder brandstof verbruikt wordt en de CO2-uitstoot lager is. Als de motor tijdens start-stop procedures opnieuw gestart wordt, is de riemspanning hoger om de motor te kunnen starten.

Motorontwerp hoeft niet aangepast te worden

De variabele riemspanner van NTN-SNR kan worden toegepast, zonder dat autofabrikanten het ontwerp van hun motoren hoeven te veranderen.

Zestig vakjournalisten uit 14 landen nomineerden de NTN-SNR riemspanner voor de Equip Auto ‘Grands Prix Internationaux de l’Innovation Automobile’.

In totaal zijn er 33 producten genomineerd waaronder die van Bosch, Valeo, Hella, Celette, Brain Bee en Tenneco met de Monroe OESpectrum schokdempers. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.