Meyle demonstreert schokdempertest

Redactie Redactie
• Laatste update:

De schokdempertest maakt ondanks verwoede pogingen vanuit equipmentleveranciers, onderdelenfabrikanten en brancheverenigingen nog geen onderdeel uit van de apk. Het advies vanuit autofabrikanten is om de dempers iedere 80 duizend kilometer te testen. Tenneco adviseert zelfs iedere 20 duizend kilometer. Defecte schokdempers zorgen immers voor een langere remweg (ruim 4 meter bij een snelheid van 45 kilometer per uur.) en instabiel weggedrag. Ook geavanceerde veiligheidssystemen als abs, esp en tcs verliezen werken minder effectief.

Naast de eeuwenoude methode van het induwen van de auto en te kijken hoe snel hij terug omhoog veert en nadeint, zeggen het slijtagepatroon van de banden, een testrit en een visuele inspectie ook veel over de toestand van de dempers. 

In de video laten Jan en zijn nieuwe collega Peter het verschil zien tussen een VW transporter met goede dempers en een bus met versleten exemplaren. Een slalom en een remtest met de wild deinende T5 maken duidelijk dat er nauwelijks te rijden valt met versleten schokdempers.bekijk de video hier.

Steeds meer onderdelenfabrikanten zetten video in als middel om autobedrijven te ondersteunen en hun producten de promoten. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Meyle demonstreert schokdempertest | Automotive Online

Meyle demonstreert schokdempertest

Redactie Redactie
• Laatste update:

De schokdempertest maakt ondanks verwoede pogingen vanuit equipmentleveranciers, onderdelenfabrikanten en brancheverenigingen nog geen onderdeel uit van de apk. Het advies vanuit autofabrikanten is om de dempers iedere 80 duizend kilometer te testen. Tenneco adviseert zelfs iedere 20 duizend kilometer. Defecte schokdempers zorgen immers voor een langere remweg (ruim 4 meter bij een snelheid van 45 kilometer per uur.) en instabiel weggedrag. Ook geavanceerde veiligheidssystemen als abs, esp en tcs verliezen werken minder effectief.

Naast de eeuwenoude methode van het induwen van de auto en te kijken hoe snel hij terug omhoog veert en nadeint, zeggen het slijtagepatroon van de banden, een testrit en een visuele inspectie ook veel over de toestand van de dempers. 

In de video laten Jan en zijn nieuwe collega Peter het verschil zien tussen een VW transporter met goede dempers en een bus met versleten exemplaren. Een slalom en een remtest met de wild deinende T5 maken duidelijk dat er nauwelijks te rijden valt met versleten schokdempers.bekijk de video hier.

Steeds meer onderdelenfabrikanten zetten video in als middel om autobedrijven te ondersteunen en hun producten de promoten. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.