Honda lanceert nieuwe hybride technologie in Europese CR-V

Redactie Redactie

De volgens Honda compleet vernieuwde hybride CR-V krijgt een 2,0-liter viercilinder i-VTEC benzinemotor en twee elektrische motoren om het vermogen en de trekkracht zo soepel mogelijk op de wielen over te brengen. Het ‘Intelligent Multi-Mode Drive’ (i-MMD) systeem bepaalt hoe de brandstof en elektrische energie zo efficiënt mogelijk gebruikt kunnen worden. Het hybride systeem heeft een vaste overbrengingsverhouding. Deze zorgt voor een directe verbinding en naadloze overdracht tussen de bewegende delen. Er zijn drie verschillende rijmodi: EV-Drive, Hybrid-Drive en Motor-Drive. In 2016 was Honda volgens de Spaanse consumentenorganisatie Organization of Consumers and Users (OCU) het meest betrouwbare automerk

1.5 VTEC blijft leverbaar

In de EV rijmodus krijgt de aandrijfmotor zijn vermogen alleen uit de accu’s en is er geen uitlaatgasuitstoot. In Hybrid-Drive levert de benzinemotor vermogen via de elektrische generator aan de elektrische aandrijfmotor. In deze modus wordt het vermogensoverschot van de benzinemotor via de generator naar de tractie-accu teruggevoerd. In Motor-Drive worden de wielen rechtstreeks door de benzinemotor aangedreven en krijgen ze een boost van de elektromotor als dat nodig is of als de bestuurder erom vraagt.

Volgens Honda zal de CR-V in de stad het meest schakelen tussen Hybrid- en EV-Drive. Motor-Drive is aan de modi toegevoegd om sneller te kunnen accelereren en efficiënter te kunnen rijden op de snelweg.

De 1.5 VTEC turbomotor die al langer in de CR-V zit blijft leverbaar met handgeschakelde zesbak of CVT. De nieuwe CR-V zal in Europa niet met dieselmotor uitgevoerd worden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Honda lanceert nieuwe hybride technologie in Europese CR-V | Automotive Online

Honda lanceert nieuwe hybride technologie in Europese CR-V

Redactie Redactie

De volgens Honda compleet vernieuwde hybride CR-V krijgt een 2,0-liter viercilinder i-VTEC benzinemotor en twee elektrische motoren om het vermogen en de trekkracht zo soepel mogelijk op de wielen over te brengen. Het ‘Intelligent Multi-Mode Drive’ (i-MMD) systeem bepaalt hoe de brandstof en elektrische energie zo efficiënt mogelijk gebruikt kunnen worden. Het hybride systeem heeft een vaste overbrengingsverhouding. Deze zorgt voor een directe verbinding en naadloze overdracht tussen de bewegende delen. Er zijn drie verschillende rijmodi: EV-Drive, Hybrid-Drive en Motor-Drive. In 2016 was Honda volgens de Spaanse consumentenorganisatie Organization of Consumers and Users (OCU) het meest betrouwbare automerk

1.5 VTEC blijft leverbaar

In de EV rijmodus krijgt de aandrijfmotor zijn vermogen alleen uit de accu’s en is er geen uitlaatgasuitstoot. In Hybrid-Drive levert de benzinemotor vermogen via de elektrische generator aan de elektrische aandrijfmotor. In deze modus wordt het vermogensoverschot van de benzinemotor via de generator naar de tractie-accu teruggevoerd. In Motor-Drive worden de wielen rechtstreeks door de benzinemotor aangedreven en krijgen ze een boost van de elektromotor als dat nodig is of als de bestuurder erom vraagt.

Volgens Honda zal de CR-V in de stad het meest schakelen tussen Hybrid- en EV-Drive. Motor-Drive is aan de modi toegevoegd om sneller te kunnen accelereren en efficiënter te kunnen rijden op de snelweg.

De 1.5 VTEC turbomotor die al langer in de CR-V zit blijft leverbaar met handgeschakelde zesbak of CVT. De nieuwe CR-V zal in Europa niet met dieselmotor uitgevoerd worden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.