Groupauto introduceert telematicadongel

Redactie Redactie
• Laatste update:

De dongel is verbonden met een app en een diagnoseplatform, zodat berijders, hun voertuig en het garagebedrijf connected zijn. Met de oplossing kan medio 2018 ook diagnose op afstand worden gesteld. Een pilot met meer dan 500 voertuigen is volgens Groupauto positief verlopen.

“De G-connect dongel en de werking ervan kunnen live worden beproefd tijdens ons jaarcongres, alsmede pass-through en remote connection oplossingen. Wij lanceren daar ook onze nieuwe consumentenapps“, zegt Freek Blekxtoon, directeur Groupauto Nederland.

Onafhankelijk

Om via G-connect ook toegang te krijgen tot alle data uit het voertuig, moet er volgens Groupauto International een onafhankelijk dataplatform worden ingericht. Waarbij autofabrikanten de universele markt toegang geven tot dezelfde voertuigdata als waarover zij zelf kunnen beschikken. De lobby voor nieuwe wetgeving voor toegang tot voertuigdata wordt gevoerd via overkoepelend orgaan Figiefa.

Groupauto heeft nu zelf een telematica platform ingericht, maar zou graag zien dat de aftermarket dat gezamenlijk beheert. De Duitse startup Caruso ontwikkelt ook een dataplatform voor de aftermarket. Caruso kan volgens Groupauto International ceo Hans Eisner een oplossing zijn. Maar is volgens hem niet de gelukkigste keuze, omdat de aandeelhouders daarvan (onderdelenfabrikanten en buying group ATR) in zijn ogen niet onafhankelijk zijn. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Groupauto introduceert telematicadongel | Automotive Online

Groupauto introduceert telematicadongel

Redactie Redactie
• Laatste update:

De dongel is verbonden met een app en een diagnoseplatform, zodat berijders, hun voertuig en het garagebedrijf connected zijn. Met de oplossing kan medio 2018 ook diagnose op afstand worden gesteld. Een pilot met meer dan 500 voertuigen is volgens Groupauto positief verlopen.

“De G-connect dongel en de werking ervan kunnen live worden beproefd tijdens ons jaarcongres, alsmede pass-through en remote connection oplossingen. Wij lanceren daar ook onze nieuwe consumentenapps“, zegt Freek Blekxtoon, directeur Groupauto Nederland.

Onafhankelijk

Om via G-connect ook toegang te krijgen tot alle data uit het voertuig, moet er volgens Groupauto International een onafhankelijk dataplatform worden ingericht. Waarbij autofabrikanten de universele markt toegang geven tot dezelfde voertuigdata als waarover zij zelf kunnen beschikken. De lobby voor nieuwe wetgeving voor toegang tot voertuigdata wordt gevoerd via overkoepelend orgaan Figiefa.

Groupauto heeft nu zelf een telematica platform ingericht, maar zou graag zien dat de aftermarket dat gezamenlijk beheert. De Duitse startup Caruso ontwikkelt ook een dataplatform voor de aftermarket. Caruso kan volgens Groupauto International ceo Hans Eisner een oplossing zijn. Maar is volgens hem niet de gelukkigste keuze, omdat de aandeelhouders daarvan (onderdelenfabrikanten en buying group ATR) in zijn ogen niet onafhankelijk zijn. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.