Nieuw Mahle servicestation spoelt automaten nog schoner

Redactie Redactie
• Laatste update:
De ATX180 kan zowel volautomatisch als handmatig stap voor stap spoelen (foto: Mahle)

Deze machine spoelt volgens Mahle makkelijker, sneller en nauwkeuriger dan zijn voorganger. Het apparaat is voorzien van een intuïtieve menustructuur die de monteur door het serviceprogramma loodst. De voor iedere stap relevantie informatie zoals type vloeistof, vulhoeveelheid, type filter, de juiste adapter en de plaats van de vulopening verschijnt in beeld. Verder geeft het servicestation ook voertuig specifieke instructies en diagnosetips.

In tegenstelling tot wat autofabrikanten soms beweren, is de olie in automatische transmissies wel degelijk aan slijtage onderhevig. Regelmatig verversen verlengt de levensduur van de bak, net als het doorspoelen van het binnenwerk.

Naast het automatische serviceprogramma kan de ATX180 ook handmatig losse handelingen uitvoeren. Verder zit er een ‘Zero cross’ systeem op. Hiermee wordt het vermengen van verschillende soorten vloeistof voorkomen. Dit systeem bestaat uit verwisselbare vloeistofreservoirs en een hydraulisch circuit waar vrijwel geen vloeistof in achter blijft. Op die manier hoeft er geen vloeistof verspild te worden met het doorspoelen van de machine zelf.

Tenslotte beschikt de ATX180 over een ‘peilstok mode’ waarmee de vloeistof via de peilstokbuis uit het carter van de transmissie gezogen kan worden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuw Mahle servicestation spoelt automaten nog schoner | Automotive Online

Nieuw Mahle servicestation spoelt automaten nog schoner

Redactie Redactie
• Laatste update:
De ATX180 kan zowel volautomatisch als handmatig stap voor stap spoelen (foto: Mahle)

Deze machine spoelt volgens Mahle makkelijker, sneller en nauwkeuriger dan zijn voorganger. Het apparaat is voorzien van een intuïtieve menustructuur die de monteur door het serviceprogramma loodst. De voor iedere stap relevantie informatie zoals type vloeistof, vulhoeveelheid, type filter, de juiste adapter en de plaats van de vulopening verschijnt in beeld. Verder geeft het servicestation ook voertuig specifieke instructies en diagnosetips.

In tegenstelling tot wat autofabrikanten soms beweren, is de olie in automatische transmissies wel degelijk aan slijtage onderhevig. Regelmatig verversen verlengt de levensduur van de bak, net als het doorspoelen van het binnenwerk.

Naast het automatische serviceprogramma kan de ATX180 ook handmatig losse handelingen uitvoeren. Verder zit er een ‘Zero cross’ systeem op. Hiermee wordt het vermengen van verschillende soorten vloeistof voorkomen. Dit systeem bestaat uit verwisselbare vloeistofreservoirs en een hydraulisch circuit waar vrijwel geen vloeistof in achter blijft. Op die manier hoeft er geen vloeistof verspild te worden met het doorspoelen van de machine zelf.

Tenslotte beschikt de ATX180 over een ‘peilstok mode’ waarmee de vloeistof via de peilstokbuis uit het carter van de transmissie gezogen kan worden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.