Wat kan de Wow! IQ150 met de meetwaarden van een Grand Picasso?

Redactie Redactie
• Laatste update:

 In het Test de Tester-project van Autodiagnose.eu en Automotive Werkplaats voelt een team van specialisten de belangrijkste diagnose-apparatuur aan de tand. Dit keer geeft testpanellid Arjo van Dijk zijn mening over de Wow! IQ150 van gereedschappen en verbruiksmaterialenspecialist Würth.

+ Prettige algemene tester
+ Snelheid

– Te veel klikken (is irritant)

Deze tester bestaat uit een complete set in een koffer bestaande uit het diagnoseapparaat zelf, een werkplaats tablet met een 10 inch touchscreen en toetsenbord, een 16-pins EOBD-kabel, een USB-kabel, een voedingskabel, een Dvd met de software, een micro- SD kaart en een flight recorder. De verbinding tussen de VCI en de tablet kan zowel met een kabel als via Bluetooth worden gelegd.

Expertmodus aan

De hardware voldoet volgens Saab-specialist Arjo van Dijk prima, maar over de software is hij minder te spreken. “Voordat je uiteindelijk bij de ecu van je keuze bent moet je vrij veel klikken.” Over het vele klikken bij de Wow! klagen meer testpanelleden. Het inschakelen van de ‘Expertmodus’ maakt hier abrupt een einde aan. Het opslaan en printen van foutcodes, meetwaarden of een complete diagnose-sessie gaat volgens Van Dijk uitstekend met deze tester. Verder biedt hij extra informatie zoals nominale waarden.Bekijk meer reviews en de volledige specificaties van de Würth Wow! IQ150 in de Automotive Productvergelijker.

Van Dijk sloot de Würth aan op een Citroen Grand Picasso met een benzinemotor (motorcode MOT.6FY) uit 2007 met een storing aan het abs. Na het uitlezen van de foutcodes bekijkt hij de meetwaarden van de abs/esp-regeleenheid. De tester geeft een duidelijke beschrijving inclusief de eenheid waarin gemeten is, hij geeft ook een toelichting om te kijken of de gemeten waarden binnen de specificaties van in dit geval PSA vallen. Je kunt ook een meerdere meetwaarden tegelijk bekijken en kiezen voor een grafische weergave. Verder is het mogelijk om de meetwaarden op te slaan en ze later terug te kijken. Arjo maakte een keer gebruik van de helpdesk van de leverancier. Deze was volgens hem goed bereikbaar. Het antwoord op zijn vragen liet even op zich wachten, maar was wel ruim voldoende om verder te kunnen.

Eindoordeel

Ik heb de Wow! IQ150 alleen gebruikt voor het uitlezen van foutcodes en het bekijken van meetwaarden bij deze Citroën. Vooral de mogelijkheden met meetwaarden voldeden aan mijn verwachtingen. Deze tester is wat mij betreft geschikt voor algemeen gebruik en voor specifieke taken binnen mijn bedrijf. Ik zou hem ook aanbevelen bij collega’s.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Wat kan de Wow! IQ150 met de meetwaarden van een Grand Picasso? | Automotive Online

Wat kan de Wow! IQ150 met de meetwaarden van een Grand Picasso?

Redactie Redactie
• Laatste update:

 In het Test de Tester-project van Autodiagnose.eu en Automotive Werkplaats voelt een team van specialisten de belangrijkste diagnose-apparatuur aan de tand. Dit keer geeft testpanellid Arjo van Dijk zijn mening over de Wow! IQ150 van gereedschappen en verbruiksmaterialenspecialist Würth.

+ Prettige algemene tester
+ Snelheid

– Te veel klikken (is irritant)

Deze tester bestaat uit een complete set in een koffer bestaande uit het diagnoseapparaat zelf, een werkplaats tablet met een 10 inch touchscreen en toetsenbord, een 16-pins EOBD-kabel, een USB-kabel, een voedingskabel, een Dvd met de software, een micro- SD kaart en een flight recorder. De verbinding tussen de VCI en de tablet kan zowel met een kabel als via Bluetooth worden gelegd.

Expertmodus aan

De hardware voldoet volgens Saab-specialist Arjo van Dijk prima, maar over de software is hij minder te spreken. “Voordat je uiteindelijk bij de ecu van je keuze bent moet je vrij veel klikken.” Over het vele klikken bij de Wow! klagen meer testpanelleden. Het inschakelen van de ‘Expertmodus’ maakt hier abrupt een einde aan. Het opslaan en printen van foutcodes, meetwaarden of een complete diagnose-sessie gaat volgens Van Dijk uitstekend met deze tester. Verder biedt hij extra informatie zoals nominale waarden.Bekijk meer reviews en de volledige specificaties van de Würth Wow! IQ150 in de Automotive Productvergelijker.

Van Dijk sloot de Würth aan op een Citroen Grand Picasso met een benzinemotor (motorcode MOT.6FY) uit 2007 met een storing aan het abs. Na het uitlezen van de foutcodes bekijkt hij de meetwaarden van de abs/esp-regeleenheid. De tester geeft een duidelijke beschrijving inclusief de eenheid waarin gemeten is, hij geeft ook een toelichting om te kijken of de gemeten waarden binnen de specificaties van in dit geval PSA vallen. Je kunt ook een meerdere meetwaarden tegelijk bekijken en kiezen voor een grafische weergave. Verder is het mogelijk om de meetwaarden op te slaan en ze later terug te kijken. Arjo maakte een keer gebruik van de helpdesk van de leverancier. Deze was volgens hem goed bereikbaar. Het antwoord op zijn vragen liet even op zich wachten, maar was wel ruim voldoende om verder te kunnen.

Eindoordeel

Ik heb de Wow! IQ150 alleen gebruikt voor het uitlezen van foutcodes en het bekijken van meetwaarden bij deze Citroën. Vooral de mogelijkheden met meetwaarden voldeden aan mijn verwachtingen. Deze tester is wat mij betreft geschikt voor algemeen gebruik en voor specifieke taken binnen mijn bedrijf. Ik zou hem ook aanbevelen bij collega’s.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.