Glasurit vernieuwt Mat Clear System

Redactie Redactie
Foto: Glasurit

Glasurit introduceerde het Mat Clear System in 2012, omdat steeds meer autofabrikanten speciale uitvoeringen lanceren met een matte originele laklaag. Volgens de werkwijze van dit systeem moesten twee matte lakken worden gemengd of moest een van deze blanke lakken worden gemengd met een standaard hoogglans blanke lak. Daarna moesten nog verschillende verharders en verdunners worden toegevoegd. 

Glansgraadwaaier

De lakkenfabrikant heeft die werkwijze aangepast en simpeler gemaakt. Het nieuwe syteem bestaat uit twee componenten: Glasurit 923-55 MS-Klarlack extra matt en de nieuwe Glasurit 923-58 MS-Klarlack matt elastisch, die de 923-57 vervangt. Hiermee kunnen spuiters, volgens Glasurit, alle veelgebruikte glansgraden reproduceren. Dan is er nog een voorgemengde verharder die speciaal is afgestemd op het gebruik in combinatie met de twee matte blanke lakken. Het is dan niet meer nodig om een verdunner toe te voegen.

In Color Online (de online kleurendatabase van Glasurit) kunnen spuiters de exacte mengformule terugvinden. Ook meldt Glasurit dat een zogenaamde glansgraadwaaier is ontwikkeld waarmee een zo optimaal mogelijk resultaat kan worden bereikt. 

De ruim vijftig leden van Autoschade Herstel Groep (AHG) werken sinds eind vorig jaar met de reparatielakken Glasurit en R-M van lakkenproducent BASF. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Glasurit vernieuwt Mat Clear System | Automotive Online

Glasurit vernieuwt Mat Clear System

Redactie Redactie
Foto: Glasurit

Glasurit introduceerde het Mat Clear System in 2012, omdat steeds meer autofabrikanten speciale uitvoeringen lanceren met een matte originele laklaag. Volgens de werkwijze van dit systeem moesten twee matte lakken worden gemengd of moest een van deze blanke lakken worden gemengd met een standaard hoogglans blanke lak. Daarna moesten nog verschillende verharders en verdunners worden toegevoegd. 

Glansgraadwaaier

De lakkenfabrikant heeft die werkwijze aangepast en simpeler gemaakt. Het nieuwe syteem bestaat uit twee componenten: Glasurit 923-55 MS-Klarlack extra matt en de nieuwe Glasurit 923-58 MS-Klarlack matt elastisch, die de 923-57 vervangt. Hiermee kunnen spuiters, volgens Glasurit, alle veelgebruikte glansgraden reproduceren. Dan is er nog een voorgemengde verharder die speciaal is afgestemd op het gebruik in combinatie met de twee matte blanke lakken. Het is dan niet meer nodig om een verdunner toe te voegen.

In Color Online (de online kleurendatabase van Glasurit) kunnen spuiters de exacte mengformule terugvinden. Ook meldt Glasurit dat een zogenaamde glansgraadwaaier is ontwikkeld waarmee een zo optimaal mogelijk resultaat kan worden bereikt. 

De ruim vijftig leden van Autoschade Herstel Groep (AHG) werken sinds eind vorig jaar met de reparatielakken Glasurit en R-M van lakkenproducent BASF. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.