Toyota haalt C-HR hybrid terug wegens brandstoftank

Redactie Redactie
Foto: Toyota

Dit wordt bevestigd door Louwman, de Nederlandse importeur van Toyota.

Het gaat om de Toyota C-HR hybrid, gebouwd van september 2016 tot april 2017. In Nederland wordt deze hybride versie van Toyota’s populaire suv zeer goed verkocht. Volgens woordvoerder Guido Roozekrans van Louwman zijn de 2.269 Nederlandse eigenaars inmiddels aangeschreven dat zij met hun auto langs de dealer moeten voor inspectie.

Het model is voorzien van een kunststof brandstoftank, waarbij sommige naden in de wand mogelijk dunner zijn dan de specificaties voorschrijven. Als dit het geval is, kan een scheurtje ontstaan. De dealer controleert de kwaliteit van de betreffende brandstoftank. Indien de tank niet aan de specificaties voldoet, wordt de tank zonder kosten vervangen. Volgens Roozekrans zijn verreweg de meeste tanks gewoon goed.

De bewuste tanks komen niet van Toyota, maar van een Europese toeleverancier. Het gaat dus niet om de wereldwijde productie van de C-HR hybrid. Volgens een ‘rapid alert’ van de Europese Commissie gaat het om auto’s die geleverd zijn Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Duitsland, Slovenië en Nederland. Het is niet duidelijk om hoeveel auto’s het in totaal gaat. In Nederland hebben in ieder geval geen ongevallen plaatsgevonden als gevolg van deze tank. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Toyota haalt C-HR hybrid terug wegens brandstoftank | Automotive Online

Toyota haalt C-HR hybrid terug wegens brandstoftank

Redactie Redactie
Foto: Toyota

Dit wordt bevestigd door Louwman, de Nederlandse importeur van Toyota.

Het gaat om de Toyota C-HR hybrid, gebouwd van september 2016 tot april 2017. In Nederland wordt deze hybride versie van Toyota’s populaire suv zeer goed verkocht. Volgens woordvoerder Guido Roozekrans van Louwman zijn de 2.269 Nederlandse eigenaars inmiddels aangeschreven dat zij met hun auto langs de dealer moeten voor inspectie.

Het model is voorzien van een kunststof brandstoftank, waarbij sommige naden in de wand mogelijk dunner zijn dan de specificaties voorschrijven. Als dit het geval is, kan een scheurtje ontstaan. De dealer controleert de kwaliteit van de betreffende brandstoftank. Indien de tank niet aan de specificaties voldoet, wordt de tank zonder kosten vervangen. Volgens Roozekrans zijn verreweg de meeste tanks gewoon goed.

De bewuste tanks komen niet van Toyota, maar van een Europese toeleverancier. Het gaat dus niet om de wereldwijde productie van de C-HR hybrid. Volgens een ‘rapid alert’ van de Europese Commissie gaat het om auto’s die geleverd zijn Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Duitsland, Slovenië en Nederland. Het is niet duidelijk om hoeveel auto’s het in totaal gaat. In Nederland hebben in ieder geval geen ongevallen plaatsgevonden als gevolg van deze tank. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.