Audi lanceert digitale check-in voor afhalen auto
Autofabrikant Audi rolt na een succesvolle pilot bij twee dealers in München zijn ‘digital service station’-concept uit over 30 Audi-dealers in Duitsland. Met deze dienst kunnen klanten hun auto op elk gewenst moment ophalen of langs brengen voor onderhoud, ook als het bedrijf zelf gesloten is.
De digitale check-in kan ook worden gebruikt tijdens piekuren bij de werkplaatsreceptie en voor het ophalen van een huurauto. Consumenten kunnen na het maken van een afspraak online of telefonisch hun auto bij het Audi Service Station afleveren, waarna ze de auto ‘inchecken’ op een touchscreen. Een service-adviseur wordt vervolgens geïnformeerd dat de autosleutel is afgeleverd. De klant kan de auto op deze manier ook weer afhalen na de onderhoudsbeurt. Ze krijgen dan een tekstbericht met een veiligheidscode die ze bij de machine moeten invoeren. Ze kunnen ook bij de machine betalen.
Bij verhuur moet de klant zijn ID en rijbewijs laten zien tijdens een video-call en de auto reserveren met een creditcard.