Kawe voegt geperforeerde remschijven toe aan assortiment
Kawe had al high performance koppelingen op maat voor de autosport, oldtimers en klassiekers, maar legt zich dankzij de overname van een specialist in raceschijven ook toe op geboorde remschijven voor iedere auto.
De vraag naar dit soort sport remschijven laat zich volgens senior productmanager Antoine Jagers lastig voorspellen. “Naast een klein aantal fastmovers zoals schijven voor de BMW 5-serie en Audi A6, is de diversiteit aan aanvragen enorm. Het aanhouden van een dekkende voorraad is daarom vrijwel niet te doen. Gelukkig heeft zich de mogelijkheid voorgedaan om door een bedrijfsovername kennis en kunde in huis te halen.”
ZF Friedrichshafen
In eigen productiebedrijf van Kawe worden de remschijven nu op aanvraag geboord. Voor de benodigde remschijven kan het bedrijf putten uit de bestaande voorraad van bijna 2.000 referenties remschijven van het Spaanse Remsa (sinds vorig jaar onderdeel van ZF Friedrichshafen). Hierdoor is het volgens Kawe mogelijk om voor vrijwel elke toepassing in 24 uur een passende oplossing te leveren. Remmenfabrikant Brembo kondigde vorig jaar aan zijn assortiment geperforeerde remschijven te verbreden.
“Een unieke service die niemand in de Benelux kan bieden”, aldus Jagers. “Zo hebben we net schijven voor een nieuwe BMW M5 gemaakt, maar ook voor een Renault 5 GT Turbo uit de jaren 80. Dergelijke schijven hadden anders uit Italië of Duitsland moeten komen, wat zeker een week had geduurd. En in het geval van de klassieke Renault: deze was waarschijnlijk überhaupt niet leverbaar geweest.”