Ina voegt inloopvet toe aan distributiekits

Redactie Redactie
Foto: Schaeffler

Volgens Schaeffler kan de slijtage van de ketting en geleiders tijdens het inlopen met 20 procent worden teruggebracht door de tube te gebruiken. Het speciale inloopvet is ontwikkeld in samenwerking met Liqui Moly.

Kettingrek

Een nieuwe distributieketting en zijn toebehoren worden meestal gemonteerd in een auto met de nodige kilometers op de teller. De slijtage en de in de motor aanwezige vervuiling vormen een extra belasting van de nieuwe ketting. “Mechanische slijtage en kettingrek zijn meestal het gevolg van gebrekkige smering en kunnen in het ergste geval leiden tot motorschade,” aldus Maik Evers, directeur Program Management Extended Products bij Schaeffler Automotive Aftermarket.

Het op MoS2 gebaseerde smeermiddel moet op de ketting en de tandwielen gesmeerd worden en vormt daar een film die in ieder geval blijft zitten tijdens inlopen van de ketting op de tandwielen.

Naast de ketting en het nieuwe inloopvet bestaan de distributiekits van Ina ook uit de benodigde tandwielen, hydraulische en mechanische kettingspanners, geleiderails, pakkingen en bevestigingsmaterialen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Ina voegt inloopvet toe aan distributiekits | Automotive Online

Ina voegt inloopvet toe aan distributiekits

Redactie Redactie
Foto: Schaeffler

Volgens Schaeffler kan de slijtage van de ketting en geleiders tijdens het inlopen met 20 procent worden teruggebracht door de tube te gebruiken. Het speciale inloopvet is ontwikkeld in samenwerking met Liqui Moly.

Kettingrek

Een nieuwe distributieketting en zijn toebehoren worden meestal gemonteerd in een auto met de nodige kilometers op de teller. De slijtage en de in de motor aanwezige vervuiling vormen een extra belasting van de nieuwe ketting. “Mechanische slijtage en kettingrek zijn meestal het gevolg van gebrekkige smering en kunnen in het ergste geval leiden tot motorschade,” aldus Maik Evers, directeur Program Management Extended Products bij Schaeffler Automotive Aftermarket.

Het op MoS2 gebaseerde smeermiddel moet op de ketting en de tandwielen gesmeerd worden en vormt daar een film die in ieder geval blijft zitten tijdens inlopen van de ketting op de tandwielen.

Naast de ketting en het nieuwe inloopvet bestaan de distributiekits van Ina ook uit de benodigde tandwielen, hydraulische en mechanische kettingspanners, geleiderails, pakkingen en bevestigingsmaterialen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.