Ina voegt inloopvet toe aan distributiekits
Volgens Schaeffler kan de slijtage van de ketting en geleiders tijdens het inlopen met 20 procent worden teruggebracht door de tube te gebruiken. Het speciale inloopvet is ontwikkeld in samenwerking met Liqui Moly.
Kettingrek
Een nieuwe distributieketting en zijn toebehoren worden meestal gemonteerd in een auto met de nodige kilometers op de teller. De slijtage en de in de motor aanwezige vervuiling vormen een extra belasting van de nieuwe ketting. “Mechanische slijtage en kettingrek zijn meestal het gevolg van gebrekkige smering en kunnen in het ergste geval leiden tot motorschade,” aldus Maik Evers, directeur Program Management Extended Products bij Schaeffler Automotive Aftermarket.
Het op MoS2 gebaseerde smeermiddel moet op de ketting en de tandwielen gesmeerd worden en vormt daar een film die in ieder geval blijft zitten tijdens inlopen van de ketting op de tandwielen.
Naast de ketting en het nieuwe inloopvet bestaan de distributiekits van Ina ook uit de benodigde tandwielen, hydraulische en mechanische kettingspanners, geleiderails, pakkingen en bevestigingsmaterialen.