Kawe brengt depot Zuid-Holland onder bij Kilinclar

Redactie Redactie
Kawe-ceo Alvin de Weerd (l) en Huseyin Kilinc ondertekenen de overeenkomst (Foto: Kawe Holland)

Kawe maakte sinds de jaren ’90 gebruik van het onderdelendepot van Bosal in Schiedam, maar verhuist komend weekend zijn voorraad remdelen, koppelingen, wiellagers en stuurdelen naar het Auto Onderdelen Depot van de Zuid-Hollandse grossiersketen Killinclar in Zoetermeer. In Zoetermeer komt de volledige stock van het depot Schiedam te liggen die circa 4.400 artikelen omvat. Aangevuld met 400 extra onderdelen.

“Het onderdelendepot is bedoeld voor onderdelen die niet kunnen wachten op de nachtlevering vanuit het centrale magazijn in Raalte”, zegt Kawe-ceo Alvin de Weerd. “Klanten in de regio kunnen vanaf 5 april terecht in Zoetermeer. Dit depot is gelieerd aan Kilinclar Automaterialen, dat al vanaf de oprichting vrijwel het volledige Kawe programma op voorraad heeft voor zijn klanten. Wat het Zoetermeer depot uniek maakt, is dat het 24 uur per dag geopend is, zodat ook buiten reguliere openingstijden, medewerkers van grossiersbedrijven de benodigde onderdelen kunnen afhalen.”

Jack blijft

Naast afhalen bij het depot in Zoetermeer, kunnen er ook zes keer per dag goederen worden afgeleverd op een afhaallocatie in Spaanse Polder Rotterdam of op andere locaties in de regio Rotterdam. De verantwoordelijkheid voor het depot in Zoetermeer blijft in dezelfde handen als dat in Schiedam. “Jack Daalmeijer heeft al meer dan 20 jaar ervaring met onze productlijnen en kan onze grossiersklanten uitstekend adviseren over alle mogelijke technische en logistieke uitdagingen”.

De verhuizing is het gevolg van de jarenlange samenwerking tussen Kawe en Kilinclar. Verder speelt volgens De Weerd, mee dat de synergievoordelen die er waren in Schiedam in de afgelopen jaren zijn weggevallen. “De Bosal uitlaten en trekhaken werden gebundeld met depot voorraden van partijen als AD, GKN, Quinton Hazel en Kawe. Omdat deze partijen om diverse redenen verdwenen zijn, is deze synergie verloren gegaan. En met de verkoop van de trekhaken divisie, zal de creatie van synergie onderling nog lastiger worden.”

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Kawe brengt depot Zuid-Holland onder bij Kilinclar | Automotive Online

Kawe brengt depot Zuid-Holland onder bij Kilinclar

Redactie Redactie
Kawe-ceo Alvin de Weerd (l) en Huseyin Kilinc ondertekenen de overeenkomst (Foto: Kawe Holland)

Kawe maakte sinds de jaren ’90 gebruik van het onderdelendepot van Bosal in Schiedam, maar verhuist komend weekend zijn voorraad remdelen, koppelingen, wiellagers en stuurdelen naar het Auto Onderdelen Depot van de Zuid-Hollandse grossiersketen Killinclar in Zoetermeer. In Zoetermeer komt de volledige stock van het depot Schiedam te liggen die circa 4.400 artikelen omvat. Aangevuld met 400 extra onderdelen.

“Het onderdelendepot is bedoeld voor onderdelen die niet kunnen wachten op de nachtlevering vanuit het centrale magazijn in Raalte”, zegt Kawe-ceo Alvin de Weerd. “Klanten in de regio kunnen vanaf 5 april terecht in Zoetermeer. Dit depot is gelieerd aan Kilinclar Automaterialen, dat al vanaf de oprichting vrijwel het volledige Kawe programma op voorraad heeft voor zijn klanten. Wat het Zoetermeer depot uniek maakt, is dat het 24 uur per dag geopend is, zodat ook buiten reguliere openingstijden, medewerkers van grossiersbedrijven de benodigde onderdelen kunnen afhalen.”

Jack blijft

Naast afhalen bij het depot in Zoetermeer, kunnen er ook zes keer per dag goederen worden afgeleverd op een afhaallocatie in Spaanse Polder Rotterdam of op andere locaties in de regio Rotterdam. De verantwoordelijkheid voor het depot in Zoetermeer blijft in dezelfde handen als dat in Schiedam. “Jack Daalmeijer heeft al meer dan 20 jaar ervaring met onze productlijnen en kan onze grossiersklanten uitstekend adviseren over alle mogelijke technische en logistieke uitdagingen”.

De verhuizing is het gevolg van de jarenlange samenwerking tussen Kawe en Kilinclar. Verder speelt volgens De Weerd, mee dat de synergievoordelen die er waren in Schiedam in de afgelopen jaren zijn weggevallen. “De Bosal uitlaten en trekhaken werden gebundeld met depot voorraden van partijen als AD, GKN, Quinton Hazel en Kawe. Omdat deze partijen om diverse redenen verdwenen zijn, is deze synergie verloren gegaan. En met de verkoop van de trekhaken divisie, zal de creatie van synergie onderling nog lastiger worden.”

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.