Wij willen onze deelnemers lokaal goed neerzetten

Bij Carteam staat eigen verhaal vestiging op nummer 1

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ook ruimte voor specialisme

“Onze vestigingen kunnen zich volledig blijven bezighouden met hun core business auto-onderhoud, terwijl wij ze helpen met het onderhouden van de zogenaamde randzaken”, legt Carteam Nederland directeur en initiatiefnemer Martin Bedorf uit. “Marketing, de marktontwikkeling, weten waar hun doelgroep bereikt kan worden en daarvoor de juiste middelen inzetten”, vervolgt Bedorf. “Wij kijken echt naar de individuele behoefte van onze deelnemers. Wat is het specialisme van het betreffende bedrijf? Een van onze vestigingen is bijvoorbeeld gespecialiseerd in caravans en campers. Wij bieden ruimte voor elke expertise en analyseren hoe en waar wij hun huidige en potentiële klanten kunnen bereiken. Met onze marketingkennis houden wij de ontwikkeling van nieuwe media in de gaten, maar vergeten we ook niet de vertrouwde offline en online communicatiekanalen in te zetten.”

Online vindbaarheid en Serviceprogramma’s voor bestaande en nieuwe klanten

Naast het neerzetten van een goed vindbare state-of-the-art website, regionaal afgestemde online campagnes en periodieke digitale nieuwsbrieven voor de bestaande klanten, biedt de formule diverse (after)sales serviceprogramma’s, om de mobiliteit van de klant zo optimaal mogelijk te houden. Ook die programma’s zijn weer volledig afgestemd op de individuele en lokale behoefte van de vestiging en bedoeld, om maximale service te kunnen bieden. “Tenslotte is het belangrijkste doel voor elk Carteam autobedrijf om de bestaande klanten terug te laten keren en nieuwe carteam 730x604pxklanten te werven. Daarom is er bij alle communicatiemiddelen, die wij voor de vestigingen maken, altijd ruimte voor eigen, lokale acties,” benadrukt Bedorf nog maar eens.

In het kader van die optimale klantenservice kunnen de bij Carteam aangesloten autobedrijven gebruik maken van de tool ServiceBook. Een speciaal voor Carteam klanten ontwikkeld digitaal onderhoudsboekje, dat hen in staat stelt met een app op de smartphone of tablet de onderhoudsgegevens van de auto bij te houden, werkplaatsafspraken te maken of direct vragen te stellen aan de autotechnici bij hun Carteam vestiging.

Uniformiteit zonder keurslijf

Bij Carteam behouden de garagebedrijven volledige zelfstandigheid en onafhankelijkheid. En ook aan de eigen bedrijfsnaam en jarenlang opgebouwde goede reputatie verandert niets. Bestaande klanten merken eigenlijk alleen verandering bij hun vertrouwde garage door de nieuwe aankleding van zowel het pand als de medewerkers. Want bij deelname aan de Carteam formule hoort ook de frisse corporate identity van het landelijk opererende samenwerkingsverband. “Een totaalpakket, om de toekomst vol vertrouwen tegemoet te gaan!”, concludeert Bedorf.

Voor meer informatie

www.carteam.nl

Ook lid van het Carteam worden? Klik dan hier om lid te worden.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bij Carteam staat eigen verhaal vestiging op nummer 1 | Automotive Online
Wij willen onze deelnemers lokaal goed neerzetten

Bij Carteam staat eigen verhaal vestiging op nummer 1

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ook ruimte voor specialisme

“Onze vestigingen kunnen zich volledig blijven bezighouden met hun core business auto-onderhoud, terwijl wij ze helpen met het onderhouden van de zogenaamde randzaken”, legt Carteam Nederland directeur en initiatiefnemer Martin Bedorf uit. “Marketing, de marktontwikkeling, weten waar hun doelgroep bereikt kan worden en daarvoor de juiste middelen inzetten”, vervolgt Bedorf. “Wij kijken echt naar de individuele behoefte van onze deelnemers. Wat is het specialisme van het betreffende bedrijf? Een van onze vestigingen is bijvoorbeeld gespecialiseerd in caravans en campers. Wij bieden ruimte voor elke expertise en analyseren hoe en waar wij hun huidige en potentiële klanten kunnen bereiken. Met onze marketingkennis houden wij de ontwikkeling van nieuwe media in de gaten, maar vergeten we ook niet de vertrouwde offline en online communicatiekanalen in te zetten.”

Online vindbaarheid en Serviceprogramma’s voor bestaande en nieuwe klanten

Naast het neerzetten van een goed vindbare state-of-the-art website, regionaal afgestemde online campagnes en periodieke digitale nieuwsbrieven voor de bestaande klanten, biedt de formule diverse (after)sales serviceprogramma’s, om de mobiliteit van de klant zo optimaal mogelijk te houden. Ook die programma’s zijn weer volledig afgestemd op de individuele en lokale behoefte van de vestiging en bedoeld, om maximale service te kunnen bieden. “Tenslotte is het belangrijkste doel voor elk Carteam autobedrijf om de bestaande klanten terug te laten keren en nieuwe carteam 730x604pxklanten te werven. Daarom is er bij alle communicatiemiddelen, die wij voor de vestigingen maken, altijd ruimte voor eigen, lokale acties,” benadrukt Bedorf nog maar eens.

In het kader van die optimale klantenservice kunnen de bij Carteam aangesloten autobedrijven gebruik maken van de tool ServiceBook. Een speciaal voor Carteam klanten ontwikkeld digitaal onderhoudsboekje, dat hen in staat stelt met een app op de smartphone of tablet de onderhoudsgegevens van de auto bij te houden, werkplaatsafspraken te maken of direct vragen te stellen aan de autotechnici bij hun Carteam vestiging.

Uniformiteit zonder keurslijf

Bij Carteam behouden de garagebedrijven volledige zelfstandigheid en onafhankelijkheid. En ook aan de eigen bedrijfsnaam en jarenlang opgebouwde goede reputatie verandert niets. Bestaande klanten merken eigenlijk alleen verandering bij hun vertrouwde garage door de nieuwe aankleding van zowel het pand als de medewerkers. Want bij deelname aan de Carteam formule hoort ook de frisse corporate identity van het landelijk opererende samenwerkingsverband. “Een totaalpakket, om de toekomst vol vertrouwen tegemoet te gaan!”, concludeert Bedorf.

Voor meer informatie

www.carteam.nl

Ook lid van het Carteam worden? Klik dan hier om lid te worden.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.