Meyle: Voorgemonteerd wiellager scheelt tijd en montagefouten
Meyle heeft een nieuwe wiellagerkit op de markt gebracht waarbij de hele wielnaaf vervangen wordt in plaats van alleen het lager.
De oplossingen van de Duitse onderdelenfabrikant Meyle bestaan vaak uit losse delen waarmee een kostbaar OE-onderdeel gerepareerd kan worden. Denk daarbij aan losse bussen of kogels voor draagarmen. Voor wiellagers gooit Meyle het juist over een andere boeg. Waar deze lagers normaal gesproken los worden geleverd, ontwikkelde Meyle een kit waarin het lager zit voorgemonteerd in een nieuwe wielnaaf. De hele naaf wordt gewisseld en het oude lager hoeft dus niet meer uit de naaf geperst te worden en de nieuwe er niet meer in.
Kwart minder
Op deze manier bespaart de werkplaats veel tijd en voor de consument dure uren. Volgens Meyle kost het monteren van de naaf een kwart minder tijd dan het vervangen van losse lagers. De kits zijn vanaf nu beschikbaar voor circa drie miljoen voertuigen in het Europese wagenpark. Onder meer een aantal modellen van Audi, Ford, Mercedes-Benz en VW zijn afgedekt.
Doordat de werkplaatspers buiten gebruik kan blijven is de kans op beschadiging van de naaf, het nieuwe lager of eventuele abs-ringen nihil.