Nieuwe Unoliner richtbank combineert functies

Redactie Redactie
• Laatste update:
De nieuwe bank heeft dubbele klemmen aan zij en bovenkant. (afbeelding: Unoliner)

De van oorsprong Zweedse fabrikant van richtbanken Unoliner is sinds 2013 in Nederlandse handen. Het in Hoorn gevestigde bedrijf heeft een nieuwe richtbank voor schadeherstellers en restauratiebedrijven ontwikkeld: de CRS4600T-DO.

De belangrijkste verschillen tussen deze bank en zijn voorgangers is volgens Unoliner dat hij een krachtigere schaarlift heeft en een, door het bedrijf zelf ontwikkelt, dubbel klemsysteem. Dit nieuwe systeem houdt in dat de bank zowel zijprofielen als een topprofiel heeft. “Door dit ontwerp zijn accessoires aan de zijkant én de bovenkant te plaatsen,” aldus technisch directeur Mitch Hendrikse. “Dat vergroot het gebruiksgemak enorm, omdat je nu veel meer accessoires tegelijk kunt combineren en geen ruimtegebrek meer hebt tijdens het werken.”

Dankzij het dubbele klemsysteem zit volgens Hendrikse bijvoorbeeld een bankadapter met chassisklem de trek-toren niet meer in de weg. “Op deze manier zijn veel combinaties haalbaar die voorheen simpelweg onmogelijk waren, wat de gebruiker extra vrijheid geeft en zo een hoop tijd bespaart.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe Unoliner richtbank combineert functies | Automotive Online

Nieuwe Unoliner richtbank combineert functies

Redactie Redactie
• Laatste update:
De nieuwe bank heeft dubbele klemmen aan zij en bovenkant. (afbeelding: Unoliner)

De van oorsprong Zweedse fabrikant van richtbanken Unoliner is sinds 2013 in Nederlandse handen. Het in Hoorn gevestigde bedrijf heeft een nieuwe richtbank voor schadeherstellers en restauratiebedrijven ontwikkeld: de CRS4600T-DO.

De belangrijkste verschillen tussen deze bank en zijn voorgangers is volgens Unoliner dat hij een krachtigere schaarlift heeft en een, door het bedrijf zelf ontwikkelt, dubbel klemsysteem. Dit nieuwe systeem houdt in dat de bank zowel zijprofielen als een topprofiel heeft. “Door dit ontwerp zijn accessoires aan de zijkant én de bovenkant te plaatsen,” aldus technisch directeur Mitch Hendrikse. “Dat vergroot het gebruiksgemak enorm, omdat je nu veel meer accessoires tegelijk kunt combineren en geen ruimtegebrek meer hebt tijdens het werken.”

Dankzij het dubbele klemsysteem zit volgens Hendrikse bijvoorbeeld een bankadapter met chassisklem de trek-toren niet meer in de weg. “Op deze manier zijn veel combinaties haalbaar die voorheen simpelweg onmogelijk waren, wat de gebruiker extra vrijheid geeft en zo een hoop tijd bespaart.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.