Aftermarketleveranciers introduceren gezamenlijk merk Emotive

Aftermarket • Het nieuwe initiatief beleefde deze week zijn primeur op de Automechanika in Frankfurt.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Emotive)

Een aantal bekende leveranciers in de aftermarket heeft zich verenigd onder de naam Emotive. Onder andere Optimal, Era, MPM Oil, Platinum Plus, Vege, MRT, Starline en Triple QX leveren producten die onder de nieuwe naam verkrijgbaar zullen zijn voor onafhankelijke werkplaatsen in Europa en daarbuiten. Het nieuwe initiatief beleefde deze week zijn primeur op de Automechanika in Frankfurt.

Ceo Martin Conrad: “Met de oprichting van Emotive verenigen we de kracht van onze merken op Ă©Ă©n platform. Werkplaatsen kunnen nu gebruikmaken van ons volledige aanbod.”

Emotive heeft naar eigen zeggen een groeiend portfolio van meer dan 200 duizend producten en levert aan meer dan 120 duizend werkplaatsen in Europa en daarbuiten. Jaarlijks worden er meer dan 70 miljoen artikelen en meer dan 40 miljoen liter olie en andere vloeistoffen verkocht in de aftermarket, meldt Emotive in een persbericht.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit. Â