Focwa start wervingscampagne voor aanwas schadeherstel

Redactie Redactie
• Laatste update:
Het schadeherstelvak biedt veel perspectief, vindt Focwa. (Foto: Shutterstock)

Schadebranchevereniging Focwa start een campagne om de beroepskeuze van jongeren en hun ouders te beïnvloeden. Via de website ikwordschadehersteller.nl en een mailing aan 4.500 leerlingen met een technisch profiel uit het VMBO, moeten jongeren worden geïnteresseerd voor het vak van schadehersteller. De campagne richt zich ook op de ouders omdat deze volgens Focwa “bepalend zijn bij de studiekeuzes van hun kinderen”. Op de site vinden ouders en leerlingen informatie over het schadeherstelvak, de opleidingen, beroepen in de branche en de kansen op stages en banen.

De campagne is een samenwerking tussen Focwa en OOC (Stichting Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Carrosseriebedrijf). De branchevereniging verwacht dat ook de herstelbedrijven zelf een steentje zullen bijdragen. “Als gezicht van de schadeherstelsector hebben ondernemers ook een verantwoordelijkheid om jongeren te enthousiasmeren voor het vak. Via de website ikwordschadehersteller.nl kunnen zij handvatten vinden om jongeren te inspireren om te kiezen voor het schadeherstel. Ook kunnen bedrijven een informatiepakket aanvragen met een presentatie, filmmateriaal over het vakgebied en aansprekende gadgets om af te geven aan de jongeren”, aldus Focwa in het persbericht.

Het gebrek aan arbeidskrachten in de schadeherstelsector is volgens zowel Focwa, Bovag als de schadeherstellers een van de grootste problemen op dit moment.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.